פורום ביקורת מסעדות
נושא: טיבי'ס, חוות הנופש ורד הגליל  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 18/10/2016 | 12:17
7
493
ביקרנו בצהרים של החג, אחרי טיול בצפון. המיקום שלה מאד נוח, ליד ההצטלבות של כביש 90 עם כביש 85 מה שאומר כמעט ללא נסיעה עודפת לכיוון הבית שזה יתרון גדול מבחינתנו.
 
המסעדה ענקית. משהו כמו שלושה חללים גדולים פלוס בר. עם זאת - הכל מלא וגדוש, בשעת צהרים לחלוטין לא מוקדמת. רק מראה כמה שיש צורך גם במסעדות שהן לא שיפודיות בשולי הדרכים של ארצנו. יש לציין שהשולחנות גדולים, רובם עם רווחים ראויים בין שולחן לשולחן, כך שהעומס היחיד שהורגש היה במגרש החניה.
 
 למנה ראשונה  הזמנו שקדי עגל צלוים בגריל (קשה לנו לסרב לשקדי עגל). שהגיעו בקערה גדולה. השקדים ממש נמסו בפה, וכל המכלול של המנה (יש צילומים הפעם) היה מענג מאד. אפילו הקטנה שטעמה פעם ראשונה שקדי עגל נתנה ביג לייק.
 
 עיקריות 
 
לקטנה הזמנו המבורגר 220 גרם עם מנה קטנה של צ'יפס. קצת מוזר התימחור שלהם. לוקחים בנפרד על ההמבורגר (50) ועל הצ'יפס (16). הסכום הכולל סביר, אבל החלוקה מוזרה במיוחד ה-16 שקל על כוס קטנה של צ'יפס.
 
ההמבורגר הוגש מדיום כפי שביקשנו. בשר חתוך גס, טעם לא רע. סך הכל המבורגר ראוי מאד. מהצ'יפס התאכזבתי כי חסרה להם את הפריכות שאני מחפש. מיונז ביקשנו וקיבלנו בנפרד. 
 
לאישה התחשק סטייק והיא הלכה על פורטרהוס 500 ג"ר (באתר כתוב 450, אבל בתפריט זה היה 500, כולל העצם). בהמלצת המלצרית הוזמן מדיום. בפועל הגיע מדיום-רר, שזה מן הסתם עדיף על ההיפך. 
 
החצי של הפילה היה סבבה. רך וטעים. החצי של הסינטה היה ברמת הדיזסטר. עם כמויות בלתי סבירות של שומן שהפכו את רובו ללא אכיל. לא מזמן קניתי משורית חדשה הצטערתי שלא לקחתי אולי זה היה מצליח במשימה. הסכין כשלה לחלוטין: אי אפשר היה לחתוך את זה מרוב פלונטרים של שומן.
 
כיוון שהפילה היה בסדר, וכיוון שגם ככה היה  מאוחר "בלענו" את הצפרדע והסתפקנו בפילה ובמעט מאד סינטה שאפשר היה לשחרר, אבל זה היה מאד מאכזב.
 
אני הזמנתי קונפי שוק ברווז ברוטב פירות יער עם ברוקולי וריבועי תפו"א ובטטה בתנור. זה היה יותר מוצלח ממנת הסטייק, אם כי הבשר היה מעט יבש, ובאופן כללי אכלתי מנות דומות יותר טובות.
 
 לקינוח   הקטנה בחרה בפונדנט שוקולד בלגי (46) עם גלידת וניל וקצפת, אחרי שהתענגה לא מזמן על מנה דומה ב"טאבולה". הפונדנט הוגש בטמפרטורה קרה מדי לטעמי, אם כי בנוזליות של השוקולד בפנים זה לא פגע. הקצפת היתה מצויינת וגם הגלידה טובה. סך הכל קינוח לא רע, שיכל להיות מושלם אם הפונדנט היה טיפה יותר חם.
 
 השירות... כמו ברוב מסעדות הצפון. "קבלו קינוח. אה רגע אני אביא לכם כפיות". דברים בסיגנון הזה. לא ברור מתי המלצרים שם בצפון יצליחו להתאפס על עצמם  
 
 בוטום ליין  האמת שבמסעדה ברמת מחיר לחלוטין לא נמוכה (הפורטרהאוס תומחר ב-154 ש"ח, המבורגר כולל צ'יפס 66 ש"ח, העיקרית שלי 110 ש"ח, ראשונה 55 ש"ח) ציפיתי למנות ברמה הרבה יותר מושחזת. 
 
השקדי עגל וההמבורגר עמדו בציפיה הזו. שתי העיקריות - ממש לא, ולכן בסופו של דבר יצאנו משם עם תחושה של אכזבה. 
 
בהתחשב ביתרונות הבולטים של המסעדה, מיקום טוב ותפריט יחסית רחב, יכול להיות שנחזור לשם גם בעתיד. אבל בהתחשב ב-VFM הבעייתי של העיקריות, אני מניח שבביקור הבא נתמקד ב 3 או 4 ראשונות, מה שיאפשר לפזר יותר טוב את הסיכון, ולא ליפול על שתי עיקריות לא מלהיבות בעלות גבוהה מה שבעיקר גרם לאכזבה בביקור הנוכחי.