פורום ביקורת מסעדות
נושא: הדיווח שלי על אל עאשי (בתוספת אונזה על הדרך)  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 25/10/2016 | 19:50
2
280
ישבתי באל עאשי בצהריים (על הבר) בחול המועד ולמרבה הצער היה ריק (עוד 4 סועדים חוץ ממני). לטעמי עשו טעות שלא הציעו איזה מבצע לצהרי חול המועד, שיגרום לעוברים ולשבים להיכנס (היו לא מעט כאלה שהציצו, התעניינו בתפריט וויתרו). 
המסעדה ממש לא זולה (רוב העיקריות מעל 100 ש"ח והראשונות באזור 45-50 ש"ח) אבל המקום מושקע ונעים. אין הרבה הבדל מאל ג'מילה, אבל לתחושתי העסק בכלל והמטבח בפרט מתקתקים טוב יותר. 
מי שקיבלה את פניי בכניסה היא בוגרת נוספת של משחקי השף, למא שחאדה.
 
קיבלתי לחם ומטבלים לסיפתח. חביב. 
מנה ראשונה הייתה הקובה נייה - טרטר פילה כבש עם המון מרכיבים על הצלחת שלא כולם השתלבו בעיניי. מנה עם פוטנציאל גבוה שכרגע לא מתממש עד הסוף. עלתה 52 ש"ח.
המנה העיקרית שאכלתי הייתה מנת הדגל - התעשימה. פילה דניס אפוי בבצק ספיחה, עם טחינת שקדים וסלט עגבניות. עלתה 115 ש"ח. יקר אבל מהנה מאד. בעיניי הייתה מנה מעולה. הדג שאני קיבלתי היה עשוי מושלם.
ניסיתי גם קינוח - מלבי זעפרן: מתובל בהל, זעפרן, מסטיקה, קליפות הדרים מסוכרות, שברי פיסטוק חלבי ועלי מיקרו בזיליקום וזעתר טרי. עלה 36 ש"ח. אהבתי מאד את הקינוח. הוא היה קרמי וטעים מאד, עם מתיקות עדינה ומאוזנת היטב. 
בסה"כ נהניתי מהמסעדה ואני מקווה שהיא תאריך ימים הרבה יותר מאחותה הגדולה עליה השלום.
 
באותו אזור הספקתי לדגום גם את אונזה - הבר-מסעדה מבית קיטשן מרקט.
יש שם את התפריט הטורקי שהם הכניסו בשנה האחרונה ולדעתי משדרג מאד את המקום ומוסיף לו ייחוד. 
ישבנו בשישי צהריים ומאד נהנינו. 
המנות שנאכלו:
לחם הבית (מעין בייגלה) עם טחינה (18 ש"ח). טוב מאד.
מטבל חצילים שרופים עם חמאה מזוקקת ופיסטוקים (טעים!) (22 ש"ח).
ג'יג'יק - מטבל יוגורט מלפפונים ונענע יבשה (24 ש"ח). חביב.
פצ'אנגה בוריק פסטורמה, כרישה, קשקבל וסחוג עלי גפן. (36 ש"ח). 3 סיגרים דקי בצק מטוגנים וממולאים בפסטורמה (נקניק טורקי עשוי מבשר אנטריקוט כבוש ומומלח כחודש). מנה נהדרת. סיגר פריך וטעים (ולא שמנוני מדי) עם סחוג עלי גפן שתיבל מעולה והוסיף עניין ועוקץ. 
פידה ביאנקה עבדורחמאן: מאפה ממולא מאורך עם מילוי של קרם בזיליקום, גבינות מאיסטנבול ותרד בר. עלותו די גבוהה - 64 ש"ח. המאפה היה פשוט נהדר. בצק חם וטעים. מילוי נדיב וטעים. 
גזרת האלכוהול לטעמי די מאכזבת. היצע הקוקטיילים לא מספיק מעניין ופחות מדבר לחובב אלכוהול חזק כמוני, מגוון הבירות חלש למדי.
אבל - בסך הכל - אחלה מקום, בטח בזכות המנות הטורקיות המשובחות.
 
הפוסט המלא: http://processing-food.blogspot.co.il/2016/10/blog...