פורום ביקורת מסעדות
נושא:   לצפיה בהודעה המקורית המבשלה בשוק תלפיות חיפה - איזה כיף
תאריך: 26/10/2016 | 15:16
8
1184
האמת שכבר הרבה זמן לא גיליתי מקום חדש שגרם לי לחייך.
מקום שמדבר את השפה שלך, ומרגיש בבית למרות שזו רק הפעם הראשונה שלך בו.
מקום שמתייחס אליך כאל אורח ולא רק כאל DNA עם ארנק.
 
והיום לשמחתי מצאתי סוף סוף מקום כזה. 
 
הוא נקרא מבשלת הבירה בשוק תלפיות - והוא נמצא ברח' סירקין מול מסעדת תלפיות. 
 
המקום קטן מאוד - 4 שולחנות (2 בפנים ושניים בחוץ) בר ישיבה ושני מקררים לבירה.
 
ונתחיל בעיקר - המקום מבשל בעצמו את הבירה שלו ומבקבק אותה - בלי חומרי שימור או טעמים מלאכותיים. הם מגישים 3 או 4 סוגי בירות (לאגר, אייל, בירה אדמונית ועוד אחת ששכחתי) במחיר של של 20 ש"ח לחצי ו- 15 עבור 1/3.
 
ניסיתי את הלאגר שהיתה פשוט נהדרת - כבר הרבה מאוד זמן (למעשה מאז שחזרתי לארץ) לא טעמתי בירה כל כך טעימה. מוגזת נכון טריה וללא טעמי לוואי של שמרים. פשוט בירה נהדרת שרק השאירה טעם של עוד לנסות גם את אחיותיה. (הבירות מאוחסנות במקרר בבקבוקים ונמזגות לכוס מיד לאחר ההזמנה).
 
הזמנתי גם את ארוחת השקשוקה של המקום אשר גם היא היתה מופת לאוכל פשוט, מדויק ומתומחר בהגינות. תמורת 25 ש"ח מקבלים שקשוקה, סלט גדול, לחם / לחמניה כפרי ושלושה מטבלים / רטבים.
 
השקשוקה היתה מהסוג המבוסס על ירקות טריים אשר עדיין שומרים על צורתם המקורית אך עדיין מדברים ומשפיעים זה על זה. עליהם נפתחו שתי ביצים אשר טוגנו בדיוק במידה שביקשתי (חלבון עשוי כמעט עד הסוף חלמון נוזלי) ולבקשתי היא הוחרפה מעט.
 
הסלט הפתיע בגודלו - לרוב בארוחות כאלה מקבלים סלט צד קטן - ובמקרים רבים כזה שנחתך מראש וממתין להגשה - כאן שאלו אותי מראש איזה ירקות אני אוהב חתכו אותם מול עיני ותבלו בעדינות בשמן לימון ומלח כאשר הירקות עדיין חורקים מרוב טריות.
 
הלחם היה מעט שונה מהמקובל - מעין לחמניה כפרית דחוסה יחסית עם טעם מובחן - אין לי מושג אם הם אופים אותה או לא אבל היא היתה הדבר היחיד שהיה פחות ממושלם בארוחה.
 
בנוסף הוגש פנכת רוטב שום לימון, פנכת טחינה ופנכת סחוג ונשאלתי אם אני רוצה גם זיתים וחמאה.
סה"כ שילמתי 35 ש"ח  (25 לשקשוקה סלט ולחם + 10 עבור 1/3 בירה ביחד עם הארוחה) עבור ארוחה נהדרת גדולה משביעה הכוללת אלכוהול.
 
המקום די בהתחלה והתפריט מאוד מצומצם ופרט לשקשוקה הוא כולל גם חומוס, מחלוטה, וכריך טבעוני.
 
השרות היה ידידותי וקצת מבולבל (וטוב שכך)
 
לסיכום - מקום עם המון נשמה וכשרון שצועד צעדים ראשונים - רוצו !!!