פורום ביקורת מסעדות
נושא: יום בצפון- הטוב והרע   לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 08/11/2016 | 08:46
3
678

לרגל חגיגות יום הולדת  לגיסי היקר,  הוחלט על יום טיול בצפון.  לא אני  ארגנתי את היום הזה ולא בחרתי את המקומות.  
היום התחיל  בנסיעה ארוכה מאוד מהמרכז למרכז מבקרים אדיר (א.ת. דלתון).  באותו יום היתה תאונה בכביש 6,  ונוצרו פקקים איומים כך שהגענו לשם בסביבות 12 בצהריים,  מורעבים מאוד,  אחרי 4 שעות ברכב.  המקום חדש ומעוצב מאוד יפה ונעים לעין,  ומשלב מרכז מבקרים (יקב ומחלבה)  יחד עם בית קפה קטן.
היינו 5,  ובהמלצת המלצרית הזמנו 2 ארוחות זוגיות (ארוחת בוקר זוגית + ארוחת בראנץ' זוגית)  ואמרנו שנוסיף אם יהיה צורך.

ובכן,  זו היתה אחת הארוחות הגרועות שאכלתי.  כל ארוחה של קפה קפה \ לאנדוור וכו' מתעלות  עליה  בלי להתאמץ.
החביתה היתה שמנונית  ברמה של בועות שמן  עליה,  ושלוליות שמן על הצלחת.  פלטת הגבינות שהגיעה לקראת סוף הארוחה היתה פשוט  לא מוצלחת.  הגבינות  היו חסרות טעם,  או פשוט לא טעימות-  למעט הגבינה הצפתית  שהיתה נחמדה ותו לא.  לשם השוואה שבועיים לפני כן הייתי במחלבת עברי ואהבתי שם הכל...  היתה תמימות דעים בשולחן שהגבינות לא מוצלחות  בכלל,  ולראיה לא רכשנו אף גבינה לקחת הביתה וזה נדיר מאוד.
קיבלנו 2 כיכרות  לחם כפרי מחומם,  ואח"כ עוד כיכר כפיצוי  על האיחור עם פלטת הגבינות.  הפיצוי היה מטופש כי לא סיימנו את 2 הכיכרות הראשונות,  מה הטעם לתת לנו עוד לחם שלא נאכל ?  
הזיתים היו חביבים מאוד,  וגם הריבה.   קיבלנו 2 קישים אישיים  שהיו ממש קטנים,  אחד של ירקות שורש ואחד בצל.  שניהם סבלו מכמות מלית כ" מועטה שהפכו ליבשושיים מאוד וחסרי טעם,  כמו לאכול קלתיות בצק פריך  תפל ללא מלית.
הסלט היה חביב-  ירקות חתוכים (עגבניות,  מלפפונים וחסה),  שעליהם חמוציות,  אגוזי מלך וגבינה מלוחה  ורוטב פסטו.  לא מלהיב אבל גם לא נפילה.  
קיבלנו קנקן של מיץ תפוזים  שהוחשב כמו 4 כוסות (מתוך 6 שהגיעו לנו יחד עם הארוחות),  המיץ היה מג'ריקן  והיה מלא בפאלפ ומתוק בטירוף.  הקפה היה טעים (2 כוסות של הפוך).
נקודת האור היחידה היתה גלידת יוגורט טעימה מאוד שהגיעה בכוסות חד"פ  זעירות בגודל של שוט. הגלידה לא היתה מתוקה מידי,  הורגשה רעננות של יוגורט  וזה היה סיום חביב לארוחה שהיתה מזעזעת,  והסיבה היחידה שאכלנו אותה היתה הרעב הגדול שאחרי 4 שעות נסיעה,  ומחסור באופציות אחרות בסביבה הקרובה.

אני מתביישת לחשוב שלמקום הזה מביאים תיירים.


לאחר טיול  רגלי קצר,  נסענו למסעדת מגדלנה.
המסעדה היתה ריקה כמעט לחלוטין,  והשירות היה ללא דופי.
אכלנו לחם הבית + מטבלים,  שישבראק ופלאפל איטלקי שהוא כדורי ריזוטו מטוגנים  בציפוי  פריך ברוטב שמנת,  ומנת סשימי.  הכל היה מופלא !! המנות מוקפדות,  לא היה דבר שלא נהננו ממנו.

לעיקריות  לקחו סביבי צלעות טלה ואוסובוקו טלה,  וכולם התלהבו מאוד מהביצוע המעולה  והטעמים המיוחדים.  אין מנה עיקרית צמחונית אז לקחתי מהראשונות  קובה צמחוני  ממולא בחומוס בצל ושום שהיה פשוט מדהים,  ומחבת פטריות  שהיתה מיותרת ולא קשורה כ"כ לתפריט.

לקינוח חלאוויאת אלג'יבן -  בצק סולת מתוק ממולא בגבינה, עם שערות קדאיף ופיסטוקים,  וכנאפה ביתית  עם גלידת פיסטוק.  
הכל היה מהמם וטעים ונהננו מכל ביס.

ארוחה לא זולה אבל האוכל מעולה,  טעים ומיוחד,  אם נהיה בסביבה בהחלט נחזור !