פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחה מהממת ברוטנברג.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 10/11/2016 | 23:05
5
576
כבר כמה שנים שהמקום האהוב עליי נמצא אי שם, בגשר הישנה. בשבילי זה קרוב לבית, או לפחות היה לפני שעברתי לירושלים ומאז אני בעיקר מתגעגעת.
אז לכבוד יום ההולדת ביקשתי שנלך, בנות המשפחה, לביקור ברוטנברג.
 
ראשונות:
לשולחן מגיעה תמיד צלחת של לחמניות ולחמים, עם השום הנפלא שלהם (שומים מתקתקים ביין) ומאזטים- משהו של לימון כבוש שהיה נחמד וחציל בטחינה שהיה טעים גם כן, אבל לא משהו ליפול ממנו.
סשימי- הגיע בתוך שמן זית וזרעי עגבניות. בביס הראשון חשבתי שחסר מלח, בביס השני הרגשתי שאין בו צורך. הטעמים הטבעיים של הדג, השמן (מריר חזק ונפלא) היו נפלאים. (45 ש"ח)
"קלמרי סגול"- הגיעו כחמש חתיכות קלמרי גדולות, צלויות על הגריל עם טעמים חרוכים נהדרים ולצידם קרם פרש וחתיכת לימון. בעייני המנה הטובה מבין הראשונות, למרות שזו תחרות קשה.(44 ש"ח)
שיפוד אנטריקוט על פריקה- ממנות הספיישלים, הוזמן עבור ה"בררנית" מבינינו. הפריקה הייתה מלאה ירוקים וטעימה במיוחד, לא טעמתי מהאנטריקוט אבל היא נהנתה. לצד המנה הוגש יוגורט עיזים, היא חשבה שהוא מיותר, בעייני השתלב מצוין עם הפריקה. (49 ש"ח) 
 
עיקריות:
פסטה עם טלה מעושן- באותו יום הם העלו לפייסבוק תמונה של פסטה בעבודת יד עם חתיכות טלה מעושן, פינטזתי עליהכל הצהריים ורק חיכיתי להגיע כדי שיגידו לי ש"בגדול המנה לא בתפריט, אבל אפשר להכין לך אותה", אז לא לי, אבל האחות הבררנית לקחה והתענגה, גם אנחנו התרשמנו מאד. (90 ש"ח)
טלה עם פריקי- בעצם המנה הזו הייתה שילוב של הפריקי, לדעתי כמו מהמנה הראשונה עם הטלה שהבררנית קיבלה במנת הפסטה, המנה מגיעה עם צלוחית קטנה ובה "רוטב עגבניות מותסס" שהוסיף חמצמצות למנה שהייתה מצוינת. (97 ש"ח)
"שרימפס וקלמארי"- מנה של שרימפס וקלמרי בקרם סרטנים שהוגשו על פולנטה. הפולנטה הוגשה כמלבן מוצק, לדעתי עברה טיגון מסוים, ועליה היו מונחים כמות יפה מאד של שרימפס וקלמארי ברוטב סרטנים מופלא. בעייני זו הייתה המנה הכי טובה של הערב (למרות שהשתיים האחרות טוענות שזו הייתה הפסטה). התבאסתי שלא אני הזמנתי אותה, כי כמה אפשר לאכול לאחרים מהצלחת. (125 ש"ח)
 
קינוחים: 
ספיישל פאי- ממנות הספיישל של אותו יום- פאי שזיפים שהוגש עם קרם פרש עם רוטב פירות יער. הפאי עצמו היה נהדר והלך טוב עם הקרם פרש, לטעמי רוטב הפירות יער (שהיה על הקרם פרש) היה מיותר, הוא הפך את המנה למתוקה מידי בשבילי. (36 ש"ח)
פטיסייר, רימונים ואגוזים מקורמלים- גם ממנות הספיישל של היום. טעמתי מעט כי אני לא חובבת גדולה של רימונים, הפטיסייר והאגוזים היו יופי. קיבלנו ע"ח הבית. (32 ש"ח)
פרפה חלבה- הפרפה חלבה מגיע עם שברי אגוזים, שני טווילים מקמח מלא ורוטב סילאן חם. קינוח מיוחד ומעניין עם טעם חזק של חלבה, הסילאן מעט מתוק מידי לטעמי, אבל השילוב מרקמים, טעמים וטמפרטורות (פרפה קפוא, רוטב חם) היה נהדר. (40 ש"ח)
את הארוחה ליוו 2 כוסות יין לבן, בנוסף 2 תה וקפה, שהסתכמו בסוף ב604 ש"ח לפני טיפ. אין ספק שלא זול. יחד עם זה, כבר יצא לי לאכול בהרבה מקומות בארץ, ואני לא זוכרת מתי נתקלתי בארוחה כל כך טובה. מה שרק הזכיר לי למה אני כל כך אוהבת את המקום הזה.