פורום ביקורת מסעדות
נושא: סוף שבוע צפוני- שותא בקיבוץ שמרת וכף הזהב בעכו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 20/11/2016 | 11:38
6
886
בכל שנה אנחנו עושים טיול נובמבר עם קבוצת חברים , השנה הקבוצה קטנה והגיע לגודל של אנחנו ועוד זוג+ 2 ילדים, נסענו לצפון וניצלנו את המזג אוויר הנהדר.
ישנו ביחיעם, חדרים בסיסים עם מספר בעיות (מים לא חמים עם ריח מוזר) וחדרים שלא עברו שיפוץ מהותי אבל סביבה ירוקה יפה ומחיר סביר מאוד.
ביום שישי בערב נסענו לקיובץ שמרת לאכול בשותא, מסעדה גרוזינית שהתמקמה בבית קטן בלב הקיבוץ, מבחוץ המקום לא מרמז על מה שמחכה בפנים, קיבלנו שולחן יפה מוקף מחיצות שקצת הפרידו ביננו לבין שאר החלל, צלחות חרסינה מאויירות הכניסו לאוירה וצוות מלצרים מעולה חג מסביבנו וטרם הרבה , בלט במיוחד מלצר צעיר שהמליץ, דיבר, הקשיב לכל בקשה ועשה מעל ומעבר- בשל אלרגיה לאגוזים הוא בדק לגבי על מנה ומנה, מתי שבת זוגתי התאכזבה שכל הקיונחים מכילים דודבדבנים הוא חיפש במטבח והביא לנו שוקולד מריר איכותי..
אז מה אכלנו ?  
סוקו- פטריות בשרניות מוקפצות שהיו מעולות ומלאות טעם, טאפאז'ה - פרוסות חציל אפיות בתנור עם גבינה,צ'ארחלי- סלקים מתקתקים עם רוטב חמתמץ וטעים, סלט ירקות עשיר ומתובל בדיוק.
לעיקריות הגיעו חינקאלי גבינות שהיו כמו רביולים קטנים ועדינים ממולאים בגבינה מלוחה, חינקלי בשר גדולים ומוצלחים, ציבורקי שהגיע כזוג סהרונים גדולים ממולאים בבשר טחון, חאליה- תבשיל כרעי עוף, תמר הינדי, בצל רימונים ועשבי תיבול שדווח כמוצלח ובשבילי תביליסורי- תבשיל קדרת עגל, יין אדום, שזיפים שחורים, דובדבנים, תפו"א, גזר , מוגש עם אגס שיכור מיין, שהיה מנה גדולה של המון בשר רך מאוד ברוטב מתוק-חמוץ ונזללה בכיף ביחד עם כוס יין גרוזיני מתקתק.
לקינוח לקחנו באלישווילי, כיסונים קטנים ממולאים בדובדבנים שהיו חמצמצים וקלילים וסיימו ארוחה עמוסת אוכל וכיפית במחיר של כ-560 ש"ח לארבעה מבוגרים וזוג ילדים, מחיר סביר ביותר ביחס לכמות האוכל והשירות הנהדר.
 
ביום שבת לאחר טיול במערת קשת ובעכו עצרנו לאכול במסעת כף הזהב בעכו, לקחנו משאוושה טובה, חומוס בשר שהיה קצת כבד, סלט ירקות מרענן, צלחת ציפס לוהטת, פעמיים שאוורמה פרגית עם ציפס וצלחת שניצל שהיה טרי ובשרני, שירות קצת מבלובל וחשבון של כ-260 ש"ח, פעם החומוס היה יותר מוצלח אבל עדיין מקום לא רע לעצירה, קינחנו בבאקלווה מהדוכן הסמוך ופיתות חמות (15 ב-10 ש"ח) וסיכמנו יופי של טיול לצפון