פורום ביקורת מסעדות
נושא: עסקית אקראית בלוקה ולינו - יום חמישי השבוע  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 26/11/2016 | 11:57
2
390
במקרה עברתי באזור והופתעתי לגלות שהמסעדה פתוחה בצהריים. צריך לאכול צהריים אז נכנסתי...
המסעדה הייתה מלאה בערך ב-35-40% תפוסה. אני ישבתי על הבר וזכיתי לשירות מצוין מהברמנית. איך שהתיישבתי קיבלתי קנקן מים קרים. משהו כל כך פשוט ומתבקש שקורה במעט מדי מסעדות. 
 
תפריט הצהריים כולל בחירה של מנה ראשונה ומנה עיקרית במחיר העיקרית. יש גם אופציה ליין צהריים ב-18 ש"ח לכוס. שווה. מקבלים גם כוס סודה. אני הזמנתי יין לבן יבש סיציליאני לא רע בכלל. העלויות של העסקית נעות מ-51 ש"ח (ספגטי עגבניות או אלי אוליו) ו-56 ש"ח (רביולי ארטישוק וריקוטה) עד 89 ש"ח למנות עיקריות כמו קוסקוס ביתי במרק פירות ים וסקלופיני בקר מיושן על תרד מוקפץ וחמאה לימונית. יש מנה אחת שחורגת בהרבה מהשאר: סטייק לוקוס בטאבון ברוטב ציר ים וגראפה עם ירקות ופריקי שעלותה 121 ש"ח. בסה"כ נראה שיש כאן תמחור הוגן לחלוטין.

למנה הראשונה בחרתי באנטיפסטי. (יש גם אופציה לסלט ירוק, לשון בקר מעושנת וברוסקטה סרדינים). האנטיפסטי כלל 3 מנות קטנות שאני מעריך שמשתנות מדי יום או כל פרק זמן מסוים.
אני קיבלתי סלטון בורגול, אנשובי ויוגורט מעולה, מעין מסבחת פול וטחינה טובה מאד ולוביה מוקפצת עם בצל שהייתה קראנצ'ית, רעננה וטעימה. לצד האנטיפסטי קיבלתי מעין פוקצ'ה שהם קוראים לה בולמה (מעין לחם תוניסאי או אולי סיציליאני). הלחם היה פשוט נהדר, עם קראסט מצוין של בצל מטוגן, מרקם אוורירי וטעם מתקתק מעט. תענוג.
 
למנה עיקרית הזמנתי ריזוטו חצילים ופרמזן עם פצפוצי טלה קריספי. עלותו 75 ש"ח. ריזוטו מהמוצדקים בריזוטואי ארצנו היום. הריזוטו כאן הוא לא מהז'אנר הרך והדייסתי אלא כזה שהוא טיפ-טיפה אל דנטה. הטעמים כאן היו חזקים ומדויקים ופצפוצי הטלה הוסיפו גם טעם וגם קראנץ'. ריזוטו פשוט מצוין.
 
הזמנתי גם קינוח. הייתה לי התלבטות מסוימת בין הקנולי עליו דובר לא מעט בכמה מהביקורות הטריות בתקשורת, לבין קרם לימון ובזיליקום עם עוגיות אמרטי ותאנים. הלכתי על הקלאסיקה - הקנולי: קנולי במילוי במסקרפונה מוקצף וגרידת לימון. עולה 20 ש"ח ליחידה. הסתפקתי ביחידה אחת (למעשה אכלתי קנולו - בלשון יחיד). היה מצוין. בצק קראנצ'י וטעים ומילוי של מסקרפונה מוקצפת וגרידת לימון שהיה מתוק בדיוק במידה הנדרשת בעיניי (מתוק עדין). 
 
עסקית טובה מאד אכלתי כאן. זו ודאי ארוחה מוצלחת וטעימה יותר מארוחת הערב שלי בלוקה ולינו מלפני חודש וחצי. בניגוד לערב ההוא שהכל היה טעים אבל מעט חסר עוקץ, כל מה שטעמתי בארוחה הזו היה spot on. ברור שהזמן עשה את שלו והחבר'ה כאן התמקצעו והפיקו לקחים מהביקורות (שהיו בחלקן טובות ובחלקן בינוניות). לפני חודש וחצי כתבתי שיש כאן פוטנציאל גבוה. שמחתי להיווכח שהוא התממש בעסקית הזו.