פורום ביקורת מסעדות
נושא: קלארו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 16/12/2016 | 11:27
1
469
הדיווח מופיע גם בבלוג
 
לאחרונה ביקרתי בקלארו פעמיים: פעם אחת בשבת בצהריים, ופעם שניה בעסקית צהריים באמצע שבוע. אלה היו שני הביקורים הראשונים שלי בקלארו.
קודם כל כמה מילים על המסעדה-  המסעדה עצומה בגודלה, במרכזה מטבח עצום הפתוח כולו אל הסועדים ומשמש כלב המקום. את המטבח מקיף בר גדול.  
למרות הגודל העצום, המסעדה אינה צפופה כלל וכלל. המקום מרווח מאוד, האקוסטיקה טובה והישיבה במסעדה נעימה. כיף לשבת פה,   
 
 
 
 
לראשונות הזמנו סלט ירוקים (62 שקל). הסלט כלל לוביה, זוקיני, תרד, נענע, שקדים וגבינת ריקוטה. כל מרכיבי המנה היו טובים, הירקות היו עשויים אל דנטה, הגבינה היתה מצוינת. התיבול היה פנטסטי. יופי של סלט, כזה שהייתי מוכן לאכול כל יום, כל היום. הבעיה היחידה היא שהמנה קטנה מדי.  יכלו להיות נדיבים יותר עם הכמות.
 
אנטיפסטי (בארוחה העסקית): המנה כללה כרובית, דלעת, חציל, עגבניה וקולורבי. הירקות הוגשו בטמפרטורת החדר למעט הכרובית שהיתה קרה. כל הירקות היו סתמיים ונטולי כל תיבול. אפילו שמן זית או בלסמי לא היה שם. מנה תמוהה, כזאת שהייתי מצפה למצוא במסעדה הכי פשוטה שיש ולא בקלארו.
 
סביצ'ה לוקוס (בארוחה העסקית): בנוסף לדג המנה הכילה עגבניות שרי בכמה צבעים, צנונית, כוסברה, פטרוזיליה, מעט יוגורט וחתיכה קטנטנה של לחם קלוי. עוד מנה לא טובה. מעט חתיכות הדג שהיו במנה כללו תועפות חומץ ולימון שהעלימו לחלוטין את טעמו של הדג. הירקות היו טובים אבל המנה בכללותה ממש סתמית.
 
כמו כן הזמנו לחם פרנה (28 שקל בארוחה הרגילה). הלחם הגיע בצורה עגולה, היה פריך וטעים, וכלל 3 מטבלים: חצילים, זיתים ולבנה עם אריסה. נחמד, בעיקר החצילים
 
עיקריות: 
ספריבס טלה (138 שקל): ספריבס טלה היא מנה שלא נתקלתי בה הרבה במסעדות. לדברי המלצרית, בשונה מצלעות טלה, שהן מהחלק הקדמי של הטלה, ספריבס הן הצלעות מהחלק האחורי של הטלה והן יותר שומניות. הבשר היה עסיסי וטעים מאוד ונפל בקלות מהעצם מאוד. התוספות מסביב היו רבות וכללו חציל קלוי, בצל צלוי, במיה, לבנה, חומוס, כמון  ועגבניה חלוטה. חלקם היו טובות, חלקם פחות כמו הלבנה והעגבניה. למרות שהמנה היתה טעימה, היה חסר רוטב לבשר שיתן "קיק" ויוסיף לטעם.
 
פילה בקר עם פירה: (164 שקל). המנה הוזמנה פעמיים- פעם בארוחה הרגילה ופעם בעסקית. הבשר היה מצוין והרוטב (יין אדום ורימונים) החמיא לו מאוד. גם הפירה והדלעת היו טובים. לא משהו שלא אכלתי במסעדות אחרות, אבל הבשר היה טעים מאוד. אהבתי את המנה.
בארוחה העסקית שוב הזמנו פילה בקר, והבשר עצמו היה מצוין באותה מידה. לא מחפפים פה בבשר. יחד עם זאת, האישה חשבה שהתיבול (מלח ופלפל) היה אגרסיבי מדי. היה בו באמת משהו מעט אגרסיבי אבל אני אישית מאוד אהבתי, לדעתי זה הדגיש את הטעם של הבשר. את מה שהיא לא אכלה אני סיימתי.
 
מקרוני בייקון (79 שקל בעסקית): למעשה מדובר בקרבונרה. מדובר באחת המנות שאני לא יכול לעמוד בפניהן. הפסטה היתה עשויה היטב, הטעמים היו טובים והתחברו היטב, והמנה לשמחתי לא היתה כבדה. מעט פחות טוב ממנות קרבונרה אחרות (קופי בר, פסטה מיה) אבל עדיין מדובר במנה טובה וטעימה
 
 
קינוחים
ברד פודינג (46 שקל):  קינוח בינוני. הקרם פטיסייר היה יבש יחסית. מה שהורגש בעיקר היה חמיצות של הפירות שהיו אוכמניות ושזיפים. הקינוח היה מאוד לא מאוזן וחמוץ מדי. גרסה חיוורת לקינוח הנפלא הזה.
 
קינןח נוסף היה מילפיי (32 שקל בעסקית) שהכיל בצד גם רוטב טופי. קינוח מעולה, מתוק במידה.
 
שורה תחתונה:
הביקור הראשון היה אירוע משפחתי של 8 אנשים, שאני זה שהתנדב לבחור את המקום. חשבתי וחשבתי איזו מסעדה בתל אביב תתאים לכולם, שחלקם מאוד לא הרפתקנים ומחפשים אוכל פשוט, מוכר וטעים, וחשוב לא פחות- מקום לא צפוף עם אווירה נעימה. אחרי מחשבה מרובה, רוב האופציות נפסלו והבחירה נפלה על קלארו. ואכן בסך הכל הרוב  יצאו מרוצים.  
לזכות המסעדה יש לציין שהביצוע בדרך כלל מוצלח, וחומרי הגלם טובים. גם השירות היה מצוין. לחובת המסעדה, ראוי לציין ששתיים מהמנות הראשונות היו מאכזבות, וגם אחד הקינוחים. גם המחיר בחלק מהמנות מעט גבוה מדי לדעתי.
יחד עם זאת, היה כאן נחמד מאוד, טעים בדרך כלל, גם אם נטול טוויסטים והרפתקנות. מקום  שאשמח לחזור אליו.