פורום ביקורת מסעדות
נושא: אורי בורי (עכו)  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 21/12/2016 | 06:43
3
451
הפעם השניה שלנו באורי בורי. בראשונה הטיח עדין התקלף. הפעם – וואו. איזה שינוי. טייחו. צבעו. החליפו מנורות. וסוף סוף הביאו את המסעדה למצב שממש נעים לשבת בה. הייתי מחליש מעט את התאורה אבל זה באמת בקטנה. חוץ מזה – שאפו על השינוי.
 
כמו בפעם הקודמת – הלכנו על ארוחת החצאים. הבטן שרדה 6 מנות פתיחה + מרק קטן + לחם + 3 עיקריות.
 
המנה היחידה בארוחה שלא התחברנו אליה היתה מנת פתיחה קטנה של אוייסטרים שהוגשו נטו עם לימון וטבסקו להזלפה. פעם ראשונה שאנחנו מנסים אוייסטרים ולא אהבנו, בעיקר בגלל הטעם המאד מאד ימי. אבל לנסות צריך, וזו היתה ההזדמנות, ולזכותה של המלצרית ייאמר שהיא בדקה איתנו מראש אם אנחנו בעניין אז כל האחריות עלינו. ככלל, השירות שם היה אלף אלף: נגיש, יעיל ואדיב.
 
בכל יתר המנות, ומדובר על הרבה מנות בוריאציות שונות, היה לנו טעים טעים טעים. בשלב כלשהו כבר הבנתי שזה הולך להיות הדיווח הכי משעמם שיצא לי לכתוב, כי מה כבר אפשר לכתוב כשהכל כל כך טעים. בקצרה מה שאכלנו ועדיף פשוט להסתכל בצילומים:
 
מנות קטנות
  • אפרסמון עם מסקרפונה טוביקו וביצי שרימפס.
  • אבטיח מיובש עם לבנה, עלה קטן של בזיליקום ושמן זית. ביס קטן של אושר.
  • תמנון על הפלנצ'ה עם זוקיני ושומר. תמנונים הפכו לאחד הפייבוריטים שלי וגם כאן לא איכזבו. מנה חזקה מאד.
  • סשימי אינטיאס עם המון בצל סגול ושמן זית. מנה חמצמצה ומאד מרעננת.
  • בייבי מושט שהתחבר מצויין עם ריבועי סלק. אחת מהמנות הידועות של המקום וגם הפעם היא לא איכזבה.
בין לבין
  • מרק פירות ים עם חלב קוקוס, קארי ובזיליקום. בקטנה הוא יכל להיות טיפה יותר סמיך, אבל גם ככה – אם הייתי יכול הייתי מבקש שימלאו לי אמבטיה מזה.
מנות גדולות יותר
  • שרימפס עם הרבה חמאת טימין וארטישוק פלוס אטריות אורז. השרימפס, כמו כל פירות הים שם, טופל היטב, והחמאה חיברה היטב את כל המנה.
  • טונה אדומה שהוגשה על לבנה ושמ"ז. מבחוץ לא רואים את הצבע, מבפנים – אדום אדום.
  • מחבת ובתוכה קוקי סאן ז'ק ברוטב שמנת/שום ומעל אצות ים שקצת מוזר לאכול אותן אבל סך הכל מנה מוצלחת נוספת שחיממה את הבטן לפני שיצאנו לקור של הלילה.
כאמור אין לי ולו תלונה אחת על מנה כלשהי מהרשימה הזו. הישג מרשים ביותר של ביצוע.
 
למי שמעדיף לתת לחומר הגלם לדבר יש בעיה עם הגישה של המסעדה. הגישה שלי הפוכה. לזרוק כמה שרימפסים למחבת עם חמאה או לצרוב קס"ז על הפלנצ'ה את זה אפשר לעשות בבית. כשאני אוכל את זה במסעדה מסקרן אותי בעיקר איך הם ירוממו ויפארו את חומר הגלם מבלי להעלים אותו, וכאן לכל מנה ממש תפרו לכל מנה חליפה שתתאים לה בול עם הרבה מחשבה ועם יד מאד מאד מדוייקת.
 
התענוג לא זול. עם שתי כוסות יין התקרבנו ל-500 שקל. אבל התמורה היתה שווה וזו אחת המסעדות שאני הכי נהנה לאכול שם מצפון לגבולות תל אביב . אין לי ספק שנחזור פעם נוספת, גם אם חלק מהמנות חוזרות על עצמן מבחינתי הייתי יכול לאכול את אותה ארוחה (מינוס האוייסטרים) פעם נוספת.