פורום ביקורת מסעדות
נושא: סאפה - מטבח סורי-לבנוני חדש  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 28/12/2016 | 19:22
2
773
סאפה

סאפה (בפ' רפה - Saffe). בית אוכל לבנוני-סורי חדש שנפתח במהלך דצמבר בסמוך לבית רומנו של אייל שני, בסמטת בית הבד 3. היה לי ראיון עבודה באזור אז קפצתי לנסות. זה היה לפני כשבוע. נאמר לי שהם עדיין בהרצה ועדיין לא נערך ארוע הפתיחה הרשמי שלהם. 
נכון לביקור שלי בו ישבתי כמעט לבד במסעדה הלא גדולה. (היו עוד שני חבר'ה שנראו כבני בית במקום). אין עסקיות. לא יודע אם מתוכננות כאלה.

אכלתי מרק מלוחייה חמצמץ שהוגש עם אורז, בצל ועלי מלוחיה מטוגנים ופריכים (38 שקלים). המרק היה בינוני עד סביר. הייתי מעדיף ציר יותר עמוק. עצמות בקר בבישול היו עושות כאן פלאים. (או תוספת של בשר בקר או טלה). עלי המלוחיה הפריכים היו טוויסט נחמד. גודל המנה לדעתי קטן מדי.

מנה שנייה הייתה קובה סלק שמוגש על טחינה ורודה ונענע. גם זו מנה קטנה מאד ביחס לעלות של 52 ש"ח. מזל שקיבלתי לחם שעזר לי לצאת חצי שבע. המנה כללה 3 קובות קטנות. (אבל באמת קטנות). לפחות התנחמתי בכך שזו הייתה מנה טעימה. הטחינה הורודה שמן הסתם מכילה סלק הייתה מתקתקה. אני הייתי מחדד טעמים ומוסיף פיקנטיות לתיבול של המנה. ביקשתי חריף וקיבלתי את החריף הביתי (סלסה ירוקה של צ'ילי ירוק ועשבים) שנתנה את העוקץ המתבקש. השילוב עם הטחינה היה טוב מאד. אבל הגודל. בחייאתכם. זה אוכל ביתי לבנוני-סורי? איפה הלארג'יות. אצל כל מאמא אמיתית הייתי אוכל מנות כפולות.

קראתי שזו אמורה להיות מסעדה של אוכל ערבי ביתי במחיר שווה לכל כיס, אבל שילמתי כאן 90 ש"ח לארוחת צהריים לא מספקת בגודלה. זה ממש לא מחיר לכל כיס. ביאקימונו המפונפנת שילמתי 115 ש"ח על ארוחה יפנית מושקעת עם של דגים טריים ויקרים. יחי ההבדל.