פורום ביקורת מסעדות
נושא: סוף סוף ביקרנו ב"אישפיש" מסעדת הדגים ופירות הים במרכז הכרמל  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 07/01/2017 | 23:08
12
615
שהחליפה את Voila. למי שלא מכיר, היא נמצאת מאחורי הכניסה לכרמלית, בין דומינוס פיצה (לשעבר ארומה) למקדונלדס (לשעבר...?) / קפה הבנק. המסעדה עברה שיפוץ קל והכיסאות (המרופדים!) בגוני כחול/ירוק נעימים. היא הייתה די ריקה בשעות אחר הצהריים (יום חול) והאווירה הייתה רגועה ונעימה.
 
המחירים בתפריט שפויים ולא ראיתי שיש עסקיות, אבל לרגל הפתיחה השיקו גרופון שווה – 150 ש"ח לארוחה זוגית הכוללת מנה עיקרית לכל סועד (לא כולל פילה בקר) + סלטי פתיחה ולחמניות (שבכל מקרה כלולים בהזמנת מנות עיקריות) + צ'יפס + קנקן מיץ (תפוחים / לימונדה / תפוזים). בהתחשב בכך שמחיר העיקריות נע ברובו בין 80 ל-100 ש"ח, לפחות על הנייר זה משתלם מאוד עוד לפני התוספות ולכן השתמשנו בו.
 
אמ;לק: ההמלצות הרבות שקראתי לא היו סתם פרסומת או קידום מכירות ואני מצטרפת אליהן בשמחה. 
 
סלטי הפתיחה היו טריים ומרעננים. אהבתי בעיקר את הכרובית (סוף סוף בלי טחינה! נדיר בארצנו), את הפריקי ואת הקולורבי. לבנה וסלק אני לא כ"כ אוהבת והנקניק (הלא כשר) לא היה לטעמי. יש אפשרות למילוי חוזר חופשי, אבל היה די אוכל אז כמעט לא נזקקנו לו.
 
לצדם הוגשו לחמניות ביס שנאפות במקום. חמודות וטעימות (וודאי עדיפות על כל מיני לחמים מחוממים שמוגשים בחלק מהמקומות), אבל לא ברמה שגרמה לי לרצות לאכול מהן עוד ועוד ולהתקשות להתאפק... לא אכלתי מהן הרבה כי חבל להמלא בבצק והן גם היו שמנוניות במקצת בתחתית.
 
למנה עיקרית הזמנתי שרימפס בחמאת תפוחים מפולפלת וערמונים (מחיר מלא 99 ש"ח). שמחתי שבתפריט אפשר לבחור בין שרימפס לקלמרי לבין שרימפס בלבד, כי אני לא מסתדרת עם קלמרי ובמסעדות רבות קובעים מראש שהמנה מוגשת עם שניהם ולא תמיד מאפשרים לוותר על הקלמרי (או שמוותרים אבל לא מוסיפים שרימפים במקום והמחיר נשאר זהה ). המנה הייתה יפה ונדיבה – 16 שרימפים, מכובד ביותר. המלצרית אמרה שהם טריים (אני חוששת שאין לי די מומחיות כדי להבחין בוודאות). היא המליצה על הרוטב שלקחתי ולכן בחרתי בו. חששתי שהוא יהיה מעט פיקנטי (אין לי סבילות לחריף) בגלל הפלפל השחור, אבל לא הייתה בעיה. הוא היה מתקתק וטעים, די מקורי (ואני תמיד אוהבת ערמונים ). נהניתי ממנו אבל נראה לי שגם מיציתי אותו ובפעם הבאה אגוון ואנסה רוטב אחר. השרימפים היו סבבה לגמרי, חיסלתי את כולם.
 
חברתי לקחה חריימה של פילה בורי עם הרבה כוסברה ונהנתה ממנו. אמרה שהוא לא היה לה חריף (אבל היא מבית תימני...). לא טעמתי; חריימה תמיד נראה לי כמו דג במטבוחה, וגם את האחרונה אני לא אוכלת מאותה הסיבה (עגבניות וחריף זה לא בשבילי).
 
לצד המנות העיקריות הוגש צ'יפס תפוחי אדמה וקצת בטטה. החברה אכלה ממנו בהנאה; אני אוהבת רק צ'יפס פריך ולכן ויתרתי. אל דאגה, היה די אוכל, יצאתי שבעה.
 
את הארוחה ליווה קנקן מיץ תפוחים טעים (לא בטוחה שהוא היה מתרכיז, אם כן זה מאחד מוצלח) ושירות נעים, אדיב, קשוב וענייני ממלצרית נחמדה. לא הציקה, לא דחפה, לא ניסתה להתחבר איתנו... פשוט ענתה על כל שאלותינו ומילאה את כל בקשותינו (בפעם הראשונה).
 
סיכום: היה נעים וטעים, אין לי ספק שעוד אשוב. ממליצה בחום על המסעדה, היא נכנסה לרשימת המסעדות האהודות עליי בחיפה.