פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביקורת מסעדה: Le Pario בפריז  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 10/01/2017 | 07:41
3
594
אז הפעם, לשם שינוי, ביקורת מסעדה לא בסן פרנסיסקו אלא מהביקור האחרון בפריז.
 
למרות שאני חובב מסעדות טובות, ולמרות שפריז היא אולי בירת הקולינאריה העולמית, לא יצא לי ללכת ממש למסעדות יוקרה בטיול הנוכחי. הסיבה העיקרית היתה שנסענו עם הזאטוטה שלנו, ולמרות שהיא בדרך כלל מתנהגת בסדר במסעדות, היה קשה לצפות איך היא תתנהג עם הג'טלג והשעות המאוחרות יותר של ארוחות ערב שם, ואפילו אם היא היתה מתנהגת למופת, במסעדות יקרות בדרך כלל אנשים מעקמים את הפרצוף כשהם רואים זוג שמגיע עם תינוק.
 
אבל אחרי כמה ימים בהם נקלענו למלכודות תיירים בשל חוסר תכנון וקצת עצלנות, החלטנו להזמין מראש מקום למסעדה טובה. חיפשנו מקום קרוב למלון, וראיתי מסעדה אחת במרחק הליכה שקיבלה המלצות טובות בכל מקום. המסעדה, Le Pario (השם זה הלחם של המילים פריז וריו) זו מסעדה חדשה יחסית של שף צעיר ממוצא ברזילאי שהתמחה אצל הסלבריטי שף Christian Constant, משלבת תפריט של ביסטרו צרפתי מודרני עם נגיעות ברזילאיות (כך לפחות הם אומרים, לא בטוח שאני יודע לזהות מה ההשפעות הברזילאיות בעצמי).
 
יש למסעדה שני תפריטים לארוחת ערב, וניתן להזמין משניהם. תפריט אחד זה התפריט ה"קלאסי" שמכיל מנות זולות יותר: 11 יורו לכל מנה ראשונה, 17 יורו למנה עיקרית, ו-7 יורו לקינוח. התפריט השני, "המלצת השף" מכיל מנות עם רכיבים יקרים יותר כגון לובסטר או יונה, והמחירים בהתאם. החלטנו להתמקד בעיקר בתפריט הקלאסי.
 
בתחילת הארוחה הגישו לנו בתור אמיוז מעין פחזניות מלוחות במילוי גבינה והאם. לא משהו מיוחד, אבל חביב. ואז הגיעה המנה הראשונה. אני הזמנתי את מנת האסקרגו שהיתה נחמדה, ואילו אישתי הזמינה ניוקי פארסניפ - וזו היתה מנה מ-ד-ה-י-מ-ה. גם הניוקי עצמם היו פשוט מושלמים, וגם הרוטב. זו המנה הטעימה ביותר שאכלנו בחצי שנה האחרונה.
 
למנה העיקרית, אישתי הזמינה ביף טטאקי, ואני הזמנתי דג בס. בשתי המנות הביצוע היה מוקפד ומדוייק. במנת הדג, העור היה פריך, והדג היה עשוי בדיוק במידה המתאימה. זו היתה מנה טעימה, אבל לא מיוחדת. כנ"ל לגבי הבשר. מה שכן, למנת הדג נלווה "מוסולין בטטות", שזה מעין פירה בטטות במרקם מאד רך ואוורירי שהיה גם הוא ממש מעולה, עם טעם ממכר. למנת הבשר נלווה מוסולין תפוחי אדמה שהיה פחות מוצלח בעיני מהבטטות.
 
לקינוח, הזמנו פרופיטרולים במילוי גלידה שהוגש עם רוטב שוקולד חם, ואגס קונפי ברוטב קרמל עם בסקוויט ג'ינג'ר. שני הקינוחים היו טובים, אבל האגס היה המנה המנצחת מבין שניהם.
 
לסיכום, זו היתה ארוחה מוקפדת וביצוע מדוייק, עם מנות שחלקן טובות, וכמה (הניוקי והמוסולין בטטות) מדהימות. וברמת המחירים של המסעדה: רק 35 יורו לסועד, ובצרפת המחיר כולל שירות, זו היתה תמורה מעולה למחיר. לא חושב שהייתי יכול למצוא ארוחה במחירים האלו וברמה הזו בארץ וגם לא בסן פרנסיסקו. מומלץ ביותר.