פורום ביקורת מסעדות
נושא: אמריקה בבית ציוני אמריקה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 15/01/2017 | 18:58
6
425
לא מספיק מלהיב בשביל לפתוח הודעה נפרדת.
מקום החדש נפתח לפני כשבועיים וכרגע פתוח רק משש בערב. הגענו במוצאי שבת למצוא מקום מלא ורוחש חיים ומנותק לחלוטין מתהלוכת ההפגנה בחוץ. בפנים פועלים שני מטבחים:
גרינגוס טאקו- מטבח מקסיקני מהיר שאותו לא ניסינו אבל רשמנו לעצמנו לפעם הבאה.
מריקה- מציג עצמו כמטבח דרומי אמריקאי עם השפעות חזקות מניו אורלינס. במטבח השקוף אפשר לזהות גם את המעשנה בה הם מעשנים בעצמם את הבשרים לחלק מהמנות.
החלטנו לחלוק שתי מנות- מנת העוף המטוגן על ואפל שבגללה הגענו ומנת צלעות בקר בגלייז של ד"ר פפר. לצד לקחנו צ'יפס עם איולי כמהין.
העוף היה פריך וטעים, הגיעו שני ירכיים ופולקע שהושרו ברוויון וצופו בבלילה שטוגנה לפריכות מושלמת. הואפל לעומת זאת היה קר ורך וממש לא השלים את המנה. לטעמי היה יותר מוצלח עם העוף היה בצורה של נאגטס שיאפשרו לקחת מזלג מלא עוף וואפל ולא להנדס את הצלחת ולפרק את העוף כדי לטעום מכל המרכיבים יחד. כמו כן- אולי כדאי לתת לסועד לשפוך מייפל לבד כדי להמנע ממצב בו האוכל מגיע ספוג ורטוב לשולחן. את המתיקות שבר רוטב של פלפלים חריפים וליים שהיה עוקצני ומרענן.
הבקר היה קצת מאכזב. בתור צופה נלהבת של "טופ שף" אני כבר כמה עונות מריירת מול אתגרי הברביקיו שלהם וספגתי את הביקורת לברביקיו ראוי. מה שהגיע לשולחן היה יותר דומה לראגו- בשר שעבר בישול עד שהתפרק לסיבים, שוחה ברוטב ומוגש על פירה כרובית מעולה. זה לא רע, אבל זה לא מה שציפיתי לו- צלעות שאפשר להחזיק ביד, עם ציפוי מבריק ודביק של מייפל וד"ר פפר. כשאמרתי את זה לברמן ששירת אותנו הוא אמר שמנת הספריבס דומה יותר למה שאני מחפשת.
הצ'יפס היה מצויין- שמנמן, בעל ציפוי פריך כלשהו שהיה טעים, והחלק הכי טוב הוא שגם כשהוא התקרר הוא שמר על פריכותו ולא הפך רך ושמנוני.
לשתיה אני הזמנתי קוקטייל בעל השם המשעשע stifler's mom  שהכיל, ג'ין, קמפרי אשכוליות ולא זוכרת מה עוד. הקוקטייל היה בדיוק כמו שאני אוהבת- חמוץ, מתוק מריר בלי טעם חזק של אלכוהול. בן הזוג הזמין לימונדה שהגיעה בבקבוקון עם כוס ליד.
לקינוח הזמנו את הניו יורק צ'יז קייק עם קרמבל אוראו ורוטב בטרסקוטצ'- לטעמי פספוס מוחלט. העוגה הגיעה עומדת על הצד, מצופה מכל כיוון בקרמבל שהיה בעיקר מתוק וממש לא בטעם הקקאו המודגש של האוראו והרוטב נשפך במטבח על הקרמבל כך שעד שהצלחת הגיעה אלינו הוא היה ספוג לחלוטין בפירורים. חבל כי לדעתי זו הפרזנטציה שמפספסת- היה עדיף לשים את העוגה בכיוון הנכון, עם הקרמבל מתחת או קצת ליד (היה יותר קרמבל מעוגה) ואת הרוטב בצד כדי שהסועד יחליט מה השילובים המועדפים עליו. העוגה עצמה היתה מהזן הקרמי החביב, אולי תוספת עוגיות בבלילה היתה מוסיפה פריכות נחמדה כי בעוגה לא היה שום יחוד.
סה"כ נראה לי שנחזור לנסות מנות נוספות ולראות אם המטבח הופך יותר ממוקד ומהודק. השרות היה מצוין והמוזיקה רועשת אבל זהו מקום כיפי לבילוי במתחם שהיה עד עכשיו די ישנוני וכבד.