פורום ביקורת מסעדות
נושא: מתחם "אמריקה" בבית ציוני אמריקה: make america bland again  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 21/01/2017 | 22:19
10
1049
אז אני וחבורת הפודיז שלי הלכנו היום לנסות את "מתחם אמריקה" החדש שהבטיח ארבעה מקומות במתחם אחד: אוכל אמריקאי מושחת, אוכל מקסיקני, בית קפה ופאב קוקטיילים.
מהמלה "מתחם" ציפינו למשהו קצת כמו שוק אוכל עם דוכנים אבל זה יותר כמו דיינר וצריך להזמין שולחן בשעות העומס.
התעלמנו כרגע מבית הקפה (שמגיש גרסאות מהירות של האוכל מהמסעדה) מהאלכוהול ומרוב האוכל המקסיקני (שעם כל הכבוד יש הרבה ממנו בעיר) והתרכזנו במופע המרכזי - מנות אמריקאיות מושחתות למהדרין. טוב, גם זה כבר יש בעיר, בפונדק דה לוקס למשל, או אמריקה בורגרס, ועוד כל מיני מקומות של המבורגר שנפתחו לאחרונה. חיכינו להרבה בייקון והרבה קלוריות ובעיקר הרבה טעם של סוכר ומלח ומונוסודיום גלוטומט.
אז איך היה?
לא טוב.
המנות שהזמנו היו מדגם לא בהכרח מייצג אבל די רחב. כבדים עטופים בבייקון, "ביצה סקוטית" (ביצה עטופה בבשר כשכל זה מטוגן בבלילה), דלי של עוף מטוגן סטייל KFC, סליידר בשר סרטן בשם krabby patty, נאצ'וס עם גואקמולי מהאזור המקסיקני וגולת הכותרת, ג'מבלאיה בסגנון ניו אורלינס עם מולים ונקניקים וסרטן וכל טוב. לקינוח - קראק פאי.
אז לטובתם אני יכול להגיד שהסליידר סרטן היה אחלה, באמת כל מה שדמיינתי כשראיתי בובספוג (בהנחה שבובספוג בישל את מר קראב ודחף אותו לתוך הלחמניה). והשירות היה מהיר ומקצועי אפילו כשהגענו באמצע מה שנראה כשעת העומס הכי גדולה שלהם.
כל היתר היה פיספוס אטומי.
העוף המטוגן היה תפל, בלי התיבול שהופך את ה-KFC לממכר, העוף עצמו לא היה עשוי מספיק והציפוי קשיח ונפרד מהר מדי מהבשר. הוא הגיע עם מטבלים של גבינה כחולה, חרדל וברביקיו, שלא כל כך התאימו (לידיעת שף המתחם - אלו מטבלים של באפלו ווינגס, לא עוף מטוגן). הביצה הסקוטית היתה תפלה למדי גם היא, עטופה בבשר רטוב, ואני מניח שככה ביצה סקוטית אמורה להיות, אבל אם ככה, למה בכלל להציע משהו כזה במקום כזה? הכבדים העטופים בבייקון קטנטנים ומרירים משהו עם בייקון שרוף, וצפים ברוטב חום שנראה מפתה אבל היה פחות טעים ממה שהוא נראה. הנאצ'וס? כמו כל היתר, סתמיים עם טעם של חטיף שהושאר יותר מדי זמן בחוץ אחרי שהשקית שלו נפתחה. הג'מבלאיה בכלל היתה אכזבה אטומית, הכמות היתה גדולה אבל לא היה בה קמצוץ מהכיף של ג'מבלאיה ומה שבכלל גרוע, היא היתה מימית. ג'מבלאיה אמורה להיות בערך כמו פאייה, עם הרבה אורז, זאת היתה בעיקר רוטב ומעט מאוד אורז, וכמו כל היתר חסר היה את התיבול הנכון שיתן לו את הטעם הקריאולי המצופה. לא יכולתי שלא להזכר בחומוס שטעמתי באיזה בית קפה בקרקוב, שנעשה ע"י אנשים שמעו על חומוס אבל לא ממש הבינו איזה טעם אמור להיות לו. היו בה כל מיני חלקים של סרטן אבל לא היה בהם שום בשר סרטן שהיה אפשר להוציא מהם, מה שהפך את מפצח הסרטנים שהוגש עם המנה לאירוני משהו.
לסיום הלכנו על בטוח והזמנו קראק פאי. קראק פאי אי אפשר לפספס, חשבנו - וטעינו. הקראק פאי ה"מסורתי" של קפה 48 היה פריך בתחתית תודות לשיבולת השועל ונימוח מלמעלה תודות לחמאה. הקראק פאי של מתחם אמריקה היא יציקת קרמל/טופי (לא יודע מה זה היה, רק איך זה הרגיש) קשיחה שפשוט לא היה ניתן לחתוך עם הכפיות שהוגשו איתה. אחרי נסיונות נואשים לחתוך לי חתיכה התעצבני שושברתי אותה ע"י שני (!!) סכינים (אחד בתור פטיש שהכיתי בו על הסכין השני).
עכשיו, יכול להיות שמנות השורטריב או האחרות שרצינו לנסות ולא הספקנו טעימות ומעולות. יכול להיות. אבל אין בי הרבה מאוד תקווה. המקום הצליח לאכזב אותנו עם מנות שאמורות להיות הצלחה בטוחה, פעם אחרי פעם. כל מה שרצינו היה לספוג הרבה קלוריות ריקות ובתמורה לקבל גילטי פלז'ר של טעמים אמריקאים חזקים ורועשים, ומה שקיבלנו היה את כל הקלוריות וכמעט שום דבר מהטעם.
בקיצור, רוצים אמריקה? לכו לטראק דה לוקס, B12 Station, אמריקה בורגר, או פאקינג תקנו כרטיס טיסה. ממתחם אמריקה ככל הנראה עדיף להתרחק.