פורום ביקורת מסעדות
נושא: אחוזת בית 3  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 25/01/2017 | 17:41
2
557
אחוזת בית 3  היא מסעדה חדשה שנפתחה החודש בשבועיים האחרונים ב-תחזיקו חזק - רחוב אחוזת בית 3 בתל אביב. יש כאן 2 שפים: דוד סדי (לאחרונה סו שף בסנטה קתרינה ולפני כן השף של לה אוטרה בראשית דרכה) ועידן רובין (לשעבר סו שף בקלארו ובסושיאל קלאב ושף ב-Fishop).
 
יש כאן חלל מודרני, פשוט למדי ונעים שכולל מטבח פתוח (מה זה פתוח. ממש חשוף לרווחה). היינו שניים ולשמחתנו נותרו מקומות רק על הבר. מסתבר שגם כאן הבר יושב ממש על המטבח בו מבשלים סדי ורובין. תענוג. זכינו להצגת תכלית של ניהול מטבח (מסעדה חדשה לגמרי ומלאה לגמרי). 2 השפים גם ענו בשמחה לשאלות והמליצו המלצות. יש לציין שהשת"פ ביניהם היה מעולה.
 
התפריט די מצומצם ומורכב בעיקרו ממנות צרפתיות ואיטלקיות, עם טאצ'ים ספרדיים וטוויסטים ישראליים. הוא אינו יקר. אף מנה לא עברה את 100 השקלים.
אני מקווה שהוא יורחב מעט בהמשך (או שיכלול ספיישלים יומיים) כדי לתת גיוון טוב יותר.
 
לפני המנות מקבלים כאן, ללא חיוב, צלחת לחמים (של אדון שיפון) עם חמאה. אני הזמנתי יין אדום יבש צרפתי שלצערי לא רשמתי את שמו (34 ש"ח). היה חביב. קיבלנו גם קנקן מים צוננים שפרוסת מלפפון נחה בתוכם בשלווה.

את כל המנות חלקנו.
הראשונה שבהן: דג ים נא (פלמידה טרייה - כמה טוב), עם ארטישוק, ג'לי יין לבן (עדין ומגניב), רוטב דבש וגרניום (עם מוטיב חרפרף של צ'ילי. רוטב נהדר) וקרם סלרי (שורש סלרי). 48 ש"ח שווים ביותר עלתה המנה המעולה הזו. אחת ממנות הדגים הנאים היותר טעימות שטעמתי לאחרונה. הכל בה עבד מצוין. מראה וצלחות, טעמים, מרקמים, חומרי גלם. אחלה סיפתח. 
 
מנה ראשונה נוספת הייתה רוסט עגל (נתח ויסבראטן) עם כרוב סבוי, רוטב מונייר ואגוזי לוז. גם מחירה 48 ש"ח. עוד מנה טובה מאד. טיפה פחות חדה ומיוחדת ממנת הדג, אבל טעימה ומוצלחת. הבשר היה ורדרד וטעים מאד. רוטב מונייר בהחלט עבד היטב עם הבשר. אישית היה חסר לי איזשהו אלמנט טעם שישבור מעט את הלימוניות. 
 
נעבור לפסטות. הפסטות ניתנות להזמנה כחצי מנה (אחלה רעיון), מה שמאפשר לשני סועדים לדגום בכיף שתיים ואפילו שלוש מנות פסטה. חלקנו שני חצאי מנות פסטה (חצי מחיר ממנה שלמה).

הראשונה: קרבונרה קלמרי ובייקון עם שום, מרווה, חמאה, חלמון ופרמז'ן. חצי מנה שעלתה 34 ש"ח. קרבונרה זו כמובן פסטה קלאסית מהטעימות והמושחתות שאפשר למצוא. כאן יש טוויסט עם תוספת קלמרי חביב וטעים שמשתדך היטב לעסק. גם כאן חומרי הגלם היו טובים, הטעמים חדים והתיבול מושלם.
 
חצי מנת הפסטה השנייה הייתה קווטלי מוח ופנצ'טה טלה, עם ארטישוק, אפונה ונענע. אני חייב להודות שלא זכור לי שנתקלתי בשם קווטלי בעבר. קווטלי זו פסטה שבצקה מכיל גם ריקוטה מה שהופך את מרקמה אוטומטית למעט יותר נימוח מאל דנטה רגיל. הרוטב כלל ציר עוף, יין אדום, חמאה ועגבניות צלויות. רוטב פשוט נהדר ומנת פסטה מצוינת. המוח היה רך ומעודן. כמו שצריך. התיבול של כל האלמנטים היה מדויק. ללקק את הצלחת. 
 
החלטנו מראש להסתפק במנה עיקרית אחת לשנינו. זה התברר כצעד נבון. הלכנו על המנה העיקרית הכי כבדה בתפריט: פורקטה. הפורקטה כאן (מבטן חזיר) מוגשת עם פירה חרדל, כרוב סגול כבוש ומוסטרדה של תפוחי עץ. עלות המנה 84 ש"ח. מוסטרדה זו ריבה איטלקית שכוללת אלמנט פיקנטי. סדי ורובין מכינים אותה כאן מתפוחים וחזרת. האלמנט הזה בהחלט הוסיף מתקתקות נעימה וטעימה למנה הכבדה הזו. כל המנה הייתה מוצלחת וטעימה מאד. (אם כי מי שלא מסתדר עם בשר שומני עדיף שיוותר מראש). אנחנו נהנינו מאד.
 
קינוחים.
היצע הקינוחים כאן כרגע לא מלהיב. זו גזרה שהייתי משדרג. יש רק שני קינוחים והם די סטנדרטיים. הזמנו את שניהם. עלות כל אחד - 32 ש"ח.

הראשון - איל פלוטנט Îles flottantes: "האי הצף". קינוח צרפתי קלאסי עם חלבון מוקצף אפוי. הוא מוגש כאן עם תותים טריים ואבקת קרמל. אני פחות אהבתי. הקצף האפוי היה מתוק מדי לטעמי, אם כי המרקם שלו היה אוורירי ונעים. שאר האלמנטים היו מוצלחים, כולל קרם האנגלייז (קרם וניל) שהיה טעים ומאוזן. בקיצור - דרוש שיפור.
 
את הקינוח השני אני אהבתי יותר: מוס שוקולד מריר, קרמל מלוח, בוטנים וגרידת לימון (לא הורגשה). המוס היה מתקתק-מריר במרקם חלק-חלק מעולה. השילוב עם הקרמל המלוח והבוטנים היה טוב. זה קינוח פשוט וסטנדרטי שמבוצע כאן היטב. 
 
בשורה התחתונה נהנינו מאד מאחוזת בית 3. המקום כיפי, נעים וטעים מאד. משהו בסגנון של המסעדה נראה לי כמו מיקס בין גריג למלגו ומלבר המשובחות. 
התפקוד של המטבח והצוות היה מעולה, וראוי לצל"ש בהתחשב בכך שזו מסעדה חדשה לגמרי. בקיצור - גם לכאן אחזור בשמחה.
 
לדיווח מלא: http://processing-food.blogspot.co.il/2017/01/3.ht...