פורום ביקורת מסעדות
נושא: קנקון אשדוד - שני ביקורים בשבוע  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 04/03/2017 | 15:47
9
753
בליץ היחצ'נות והפרסום בפייסבוק שליווה את פתיחת החנות/מסעדה של קנקון באשדוד גרם לי לסקרנות רבה, ויום לאחר שהתפרסמו כתבות במאקו וynet קפצתי לבחון. מדובר בסופרמרקט גדול למדי של פירות-ים, דגים ובשרים - קפואים וטריים. מבחר גדול מאד במחירים טובים. באגף הטריים ניתן למצוא מלבד כל הדגים הסטנדרטיים מולים, אוייסטרים, קלמרי, שרימפס, סקאלופס ועוד - חשוב לציין שלא מקלפים / מנקים. גולות הכותרת / הגימיק הגדול היא בריכת לובסטרים חיים (109 ש"ח ללובסטר אגב). בכל הנוגע למוצרים קפואים יש מבחר מסחרר של אפשרויות ברמות איכות מגוונות ומחירים תחרותיים ביותר. את אגף הבשרים לא בחנתי לעומק.
 
בתוך הסופר עצמו (ללא שום הפרדה - ועל כך בהמשך), ישנו בר גדול למדי שהוא המסעדה. התפריט מצומצם ומתמקד בעיקר בפירות ים, ומנות בשר מעטות (קרפצ'יו, המבורגר, סינטה ואנטריקוט). בביקור הראשון נדהמנו בעיקר ממחירי המנות (ראו תמונות של התפריט מהביקור הראשון). אחרי שהורגלנו לשלם הון תועפות על פירות ים קפואים במסעדות תל-אביבי, היתה זאת עבורי בשורה משמחת. אכלתי קלמרי מטוגן שהיה עשוי היטב, באיכות טובה ובכמות נדיבה - 300 גרם ב49 ש"ח. מנת פירות ים בקארי כללה קארי סטנדרטי וחביב עם כמות נדיבה ביותר של מולים טריים, קלמרי, שרימפס גדולים, בשרניים עם טעם מתקתק (נקראים במקום "שרימפס לנגוסטין"). ניכר כי במטבח יש יכולת טובה לתת לחומרי גלם טיפול ראוי. 
הוגש קינוח אחד בלבד - גופרה עם בננות מקורמלות שהיה דומה מאד למנה שהוגשה בעבר בגוצ'ה (באותה בעלות), מושחת וטעים באותה מידה.
 
את הביקור הראשון סיכמתי בVFM מעולה, הזדמנות להינות מפירות-ים במחירים שפויים, וחוויה נחמדה למי שנמצא בסביבה (ופחות חשוב, אך ראוי לציין - אין שום בעית חנייה). הנקודה הבעייתית המרכזית היא מסעדה בלב סופרמרקט - שלא השכיל להכיל בצורה נכונה, או להפריד בצורה טובה, ריחות ואקוסטיקות ממחלקות הדגים והבשר, ומסעדה. כל חובבי מסעדות שוק אמיתיות יראו בכך דווקא נקודה לחיוב - אבל ברור לי שזה לא בשביל כל אחד.
 
שבעה ימים בדיוק לאחר מכן ביקרתי שוב במקום, הפעם בשעות הערב - ציפיתי לבר מלא אבל הוא דווקא היה ריק (כרגע שעות הפתיחה והסגירה לא קבועות - שווה להרים טלפון). מיד הבחנתי שהמחירים ביצעו עליה של 10-20 אחוז בשבוע, חלק מהמנות נעלמו ואחרות התווספו. הפעם דגמנו גם אויסטרים (23 ש"ח ליחידה - הדיל הכי טוב בארץ לדעתי מאז העסקית ההיסטורית של מול ים). פתיחת האויסטרים לא הייתה מקצועית מספיק אבל האיכות גבוהה מאד. קארי פירות הים היה שוב מצויין - חריף במידה, עשיר במידה, נדיב במרכיביו ועדיין VFM מעולה. כך גם מנת שרימפס בחמאה ושום עם רוטב ממכר שנוגב עד תום. השירות על הבר ידידותי ומקצועי.
בעיה אחת משמעותית שמעידה יותר מהכל על חוסר בשלות של הקונפסט, ולהערכתי על גלגולים שיעבור המתחם - ריח עז של מטהר אוויר עמד באוויר. לא התאפקתי מלשאול והוסבר לי שסועדים התלוננו על "הריח של הדגים". לטעמי ריח של דגים במסעדה הוא עניין של טעם, אבל ריח של דגים בשילוב ספריי סחלבים של שירות ציבורים הוא לא פתרון עבור אף אחד...
 
בשורה התחתונה, מיזם די מדהים ביחס לישראל, במיוחד מחוץ לתל-אביב. ניכר שהיזמים לקחו סיכון גדול בהשקעה גדולה, ולמרות בעיות ינקות ההתחלה טובה וכדאי לבקר אם אתם בסביבה, לאכול פירות ים על כוס בירה ולהצטייד בחומרי גלם הביתה.