פורום ביקורת מסעדות
נושא: מנטה ריי - גם בגלל האוכל  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 12/05/2017 | 11:53
3
430
חיפשתי מקום לארוחה חגיגית עבור יום הולדת לבת זוגי ביום חמישי. אחרי הרבה התלבטויות החלטתי ללכת "על בטוח" ובחרתי במנטה ריי. המקום קיים כל כך הרבה שנים שכנראה לוקחים אותו כמובן מאליו וקשה למצוא עליו ביקורות. הפעם האחרונה שהיינו בו לארוחה משמעותית (לא כולל ארוחות בוקר) היתה לפני יותר מעשור, אז קצת חששתי, אבל החלטתי שבמקרה הגרוע - המיקום והאווירה יפצו. אני שמח לדווח שהחששות התבדו ושהיתה לנו חוויה נהדרת.
אז על המיקום המושלם אין מה להוסיף, הגענו ביום חמישי באזור חמש וחצי לארוחת ערב מוקדמת, ביום אביבי מושלם – שמשי אבל לא חם מדי ולא קר מדי, בריזה נהדרת,  והאווירה בחוץ על המרפסת מעל החוף כמובן מקסימה. בחוץ התמלא די מהר אבל בתוך המסעדה רק מעט שולחנות היו תפוסים, כנראה שזו עדיין לא שעת עומס. נרשמה נוכחות די מסיבית של אורחים אמריקאיים (לא מפתיע אני מניח). תפריט היין לא גדול אבל מאוד משמח עם הרבה אופציות מקומיות ומיובאות במחירים שפויים ואת רוב היינות אפשר גם לקבל בכוס ובקאראף שזה מאוד יפה. הזמנו קאראף של שאבלי מעולה במחיר סביר (96 ₪ עבור בערך 3 כוסות) שליווה אותנו לאורך הארוחה. החסרון היחיד בהזמנת יין לבן בקאראף הוא שהוא לא שומר על הקור ואולי כדאי להם לחשוב על פתרון לעניין.
שירתו אותנו מלצר ותיק ומלצר מתלמד שהיה צמוד אליו, מה שקצת הציק כי הוותיק היה עסוק רוב הזמן בלהדריך את המתלמד ולא היה מאוד קשוב לסועדים, אבל לא נתנו לזה לקלקל את המצב רוח. הפתיחה היתה כמובן מגש המזטים המיתולוגי, לקח זמן עד שהיה מוכן אבל לא מיהרנו. המגש עצמו היה ענקי ומלא אופציות צבעוניות ומעוררות תיאבון. המחיר הוא 20 ₪  למזט צמחוני ו 24 למזט שמכיל דגים, פירות ים או בשר. הסתפקנו בארבע צלחות, הן תקציבית והן כדי לשמור מקום להמשך. המזטים לא ענקיים אבל עשירים ומשביעים.
מה הזמנו:
טרטר טונה – בעיני המזט הכי טעים שניסינו, ביצוע מושלם למנה קלאסית. הטונה נקצצה דק ועורבבה עם קוביות זעירות של מלפפון וצנון (אם זיהיתי נכון) ועם תועפות של כוסברה (ששנינו מאד אוהבים אז לא היה בעיה).
פיסות שרימפס עם קוביות מלון, עלים ירוקים ובורגול – הפייבוריט של אשתי, מעט מזכיר טאבולה בהגשה אבל עם הטעם העדין של שרימפס משובחים והמתיקות של המלון.
סוג של סביצ'ה של קלמארי פרוס דק עם נקטרינות ופרוסות דקות של קולרבי, בתחמיץ מתקתק עדין, עוד מנה מצויינת.
סלק צלוי עם גבינת עיזים – שוב ביצוע מעולה של מנה קלאסית, קוביות בשרניות של סלק צלוי באופן מושלם, ושני כדורוני גבינת עיזים מטוגנת בפרורי לחם, וזהו, שום תיבול או קישוט נוסף, וגם לא היה צורך.
הזמנו גם פוקצ'ה שהיתה גדולה מאד אבל לא ראויה לציון מיוחד ובדיעבד אפשר היה לוותר.
תפריט העיקריות כולל שש או שבע אופציות דגים ומספר דומה של מנות פירות ים. סקציית הבשרים מצומצמת (שלש אופציות) והחלטנו לוותר עליה. לא ראיתי בתפריט אופציות לצמחונים או טבעונים, אבל ראינו בשולחן אחר שאפשר לקבל את המזטים הצמחוניים בגרסה מוגדלת שמתאימה למנה עיקרית.
היו המון מנות שנשמעות מעולה והיה לנו מאוד קשה לבחור. מה שהחלטנו בסוף:
עבורי – פילה לברק בחמאת לימון עם ניוקי, קוביות חציל ואגוזי קשיו (129 ₪). קיבלנו כמות גדולה מאוד של דג (3 פילטים). במבט ראשון הדג נראה מאכזב– נראה קצת כמו דג מטוגן סתמי – אבל הטעימה הראשונה גילתה שהדג שמר על כל עסיסיותו וספג לימוניות נהדרת, או מהרוטב או משרייה מוקדמת. הניוקי היו מעולים והשתלבו נהדר במראה ובמרקם עם קוביות החציל. הרוטב היה עשיר ביותר וטעים להפליא. הקשיו לא ממש היה שייך אבל גם לא הפריע. בסך הכל מנה ענקית ומושחתת (עד כמה שמוזר לומר את זה על מנת דג) ומהנה בטירוף.
עבור אשתי – מנה של שרימפס וסקאלופס ברוטב של קייל ותפוח עץ, עם נגיעות יוגורט ומעט בוטרגה (ביצי דגים מיובשות) (109 ₪). השרימפס והסקאלופס היו ענקיים ומצויינים. הרוטב הירוק הזרחני הזכיר במראה פסטו, אבל הטעם היה אחר לגמרי, קליל חמצמץ  ופירותי. מנה שונה ומיוחדת, אשתי אהבה מאוד.
לקינוח חלקנו "שוקולד מושחת וקראנצ'י עם גלידת תמרים וויסקי של אייסברג". מנה קלאסית שלדעתי מוגשת עוד מימיה הראשונים של המסעדה. מנה ענקית ומעולה שמשלבת טעמים ומרקמים שונים של שוקולד. גם הגלידה היתה מצויינת והשתלבה היטב, למרות שלא הרגשנו בה לא תמרים ולא וויסקי. התענגנו על המנה הזו שעה ארוכה. אגב הופתענו מהתמחור הסולידי של הקינוחים – 35 ₪ , לא זוכר במקומות אחרים בעיר תמחור כזה לאיכות כזו.
החשבון לכל הנ"ל פלוס אספרסו כפול היה 484 ₪ לפני שירות. זו אינה מסעדה זולה אבל בהתחשב בגודל ובאיכות של המנות שקיבלנו, הרגשנו שקיבלנו תמורה טובה מאוד לכסף.
לסיכום, מדובר במוסד שמודע לעצמו ומקפיד לשמור על הייחודיות שלו, לא רק במיקום אלא גם בתפריט שלא מתפשר עם המכנה המשותף ולא רץ אחרי הטרנדים התל אביביים המתחלפים, אלא שומר על שילוב מוצלח בין עמוד שידרה של מנות קלאסיות ובין חידושים ורענונים עכשוויים. יש דגש על איכות חומרים, תמורה טובה לכסף וניסיון אמיתי לתת לסועד חוויה מוצלחת. אם אתם אוהבים דגים ו/או פירות ים צפויה לכם הנאה שלמה וקשה לי לחשוב כרגע על מקום בו תקבלו חוויה מוצלחת יותר. אם אתם לא, יתכן שהתפריט יגביל אותכם, אבל עדיין כדאי ולו בגלל המיקום והחוויה הכוללת.