פורום ביקורת מסעדות
נושא: מסה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/05/2017 | 15:18
5
913
כהרגלנו בקודש כל שלושה חודשים רעות ואני יוצאות לערב גורמה. ערב שכולו מוקדש לאוכל במסעדות שנראות לנו מעניינות. ביקרנו כבר בטאיזו, פופינה (פעמיים!), משייה וקיטשן מרקט וביום חמישי האחרון סוף סוף הגיע תורה של מסה.
חיכיתי ללאכול במסה מאז שעברתי לתל אביב לפני כחמש שנים ושמרתי את המקום לאיזה אירוע מיוחד אז כשהתחלנו עם הערבים האלה ידעתי שמסה תכנס לרשימה. הסיבה היחידה שלא הלכנו לשם קודם היא כי רעות אכלה שם פעם בארוחה עסקית ולא התלהבה.
הארוחה הזאת כבר שינתה את דעתה.
 
התחלנו מהשתייה, רסברי מוחיטו (48 ש"ח) לרעות ואגדת קרמלין (49 ש"ח) לי. שני הקוקטיילים מוצלחים מאוד ומככבים בהם טעמי פירות יער.   
 
למנות ראשונות הזמנו ניוקי סרטנים, קרם גבינה כחולה, ביסק וחלמון שליו (76 ש"ח), "בקלאווה" עגל, קרם קוקוס, בטטה ג'ינג'ר, טחינה, סילאן, קינמון ופיסטוקים גרוסים (58 ש"ח), וקרפצ'יו שייטל, חרדל מוברש, ירוקים ופרמזן (58 ש"ח).
לפני הראשונות קיבלנו כוסיות עם מרק גספצ'ו וקרם חציל. המרק היה פיקנטי והשאיר טעם נעים בפה. קרם החציל הוסיף טעם מעושן קליל. מתאבן מקסים.  
הניוקי היה חלומי, כופתאות רכות ברוטב ביסק סרטנים עם קרם גבינה כחולה שלא השתלטה על הטעמים הטובים. מעל פוזרו חתיכות עגבניות וקרוטונים שהוסיפו פריכות מבורכת וביצת שליו קטנטנה. מנה עם טעמים מובהקים של סרטנים וכל טעימה ממנה היה פשוט מענגת.
בקלוואת העגל הייתה גם מנה מעניינת. צינור של בצק פילו דק ופריך ממולא בבשר עגל טחון עם טעמים מתקתקים של סילאן וקינמון. המנה מוגשת עם שני רטבים שלא הצלחתי לפענח. שניהם היו מוצלחים מאוד. אני פחות מתחברת למנות בשר מתוקות אבל זו הייתה מוצלחת יחסית לז'אנר.
קרפצ'ו השייטל היה מוצלח, הוגש עם סלט עלים קטן וגבינת פרמז'ן טובה אבל לא הצליח לרגש אחרי שתי המנות הקודמות. פעם הבאה ניקח מנה מעניינת יותר.
 
לעיקריות חלקנו טורטליני סלק אפוי וגבינת ריקוטה, קרם לימון, פקאן מסוכר ושברי קרוטונים (98 ש"ח) ונתח הקצבים, ציר מרלו, בצלים מקורמלים, קרם תפו"א וחזה אווז מעושן ודוקסל פטריות (154 ש"ח).
שתי מנות מעולות. אם במנות הראשונות היה לי ברור שהניוקי לוקח את המקום הראשון פה לא הצלחתי להחליט איזו מנה אני אוהבת יותר.
הטורטליני היו נפלאים, כיסונים מבצק עדין ממולאים במלית סלק וריקוטה עזת טעם וצבע שוחים ברוטב לימוני לא משתלט ומעליהם מפוזרים קרוטונים גדולים, נתחי פרמז'ן ופירורי פקאן מסוכר. הכל ביחד השתלב לכדי ביסים מושלמים ומאוזנים. שום מרכיב לא הרגיש פה מיותר. נהדר.
נתח הקצבים הגיע בצורת שיפוד ברמת עשייה מדיום מושלמת ולווה בקרם תפו"א עם נתחי חזה אווז ודוקסל פטריות. הקרם הזה היה כל כך טעים: חזה האווז נתן לו טעם מעושן, הפטריות נתנו לו גוף והכל נעטף בתפוחי האדמה. ביחד התקבלה הרגשה של פירה משודרג. הבשר היה מעולה גם הוא, הוזהרנו שהנתח לעיס אבל בפועל קיבלנו נתח רך וטעים שיחד עם הקרם השאיר חשק של עוד.
 
בשלב הזה עשינו הפסקה מהאוכל עם עוד שני קוקטיילים מוצלחים, פאשן טרופי (52 ש"ח) לרעות ורסברי מוחיטו (48 ש"ח) בשבילי.
 
לאחר הקוקטיילים הגיע הזמן לקינוח. בדרך כלל אנחנו מזמינות קינוח אחד אבל תפריט הקינוחים של מסה כל כך מפתה שהחלטנו להתפרע ולהזמין שניים, קינוח תפוח (62 ש"ח) ועוגת גבינה (58 ש"ח).
קינוח התפוח היה מושלם, במרכז צלחת עגולה מונח תפוח עשוי ממוס שוקולד לבן עדין, ממולא בתפוחים מקורמלים ומצופה בשוקולד לבן מתפצח צבוע בירוק. מסביב הונחו פלחי תפוחים טריים, סורבה תפוח ירקרק, קראמבל ועוד מוס. קינוח קליל וטעים שעושה חשק לחזור לעוד ועוד ביס.
עוגת הגבינה הייתה מצוינת גם היא. המנה מורכבת מעוגת גבינה אפויה שמעליה שפוך רוטב עוגת גבינה נוזלי (התיאור הכי טוב שהצלחתי לחשוב עליו) וכל זה מלווה בשברי בצק עלים ותותים טריים. תענוג.
חוץ משני הקינוחים האלה קיבלנו גם צלוחית עם מוס שוקולד, קרם וניל וסורבה חמוציות על חשבון הבית. כל מרכיב בצלוחית לא היה מרגש בנפרד אבל שילוב של שלושתם ביחד היה הרמוני ומוצלח.
 
ומכאן חשבון, 761 ש"ח לפני שירות, והביתה. לא זול בכלל, אבל שווה לארוחה מצוינת עם שירות טוב ואוכל מעולה. מסה התברגה אצלי בראש הרשימה ואין לי ספק שעוד אחזור לכאן.