פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביקרנו לראשונה ב"שלו ביער" (טבעון)  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 22/05/2017 | 00:23
1
370
מסעדה נעימה, עיצוב מזמין, כיסאות נוחים מאוד (נקודה חשובה מבחינתי). שירות טוב אם כי לא בהכרח מהיר (וגם לא כ"כ תזמנו יחד את הוצאת המנות). יש כיום גרופון לא רע לארוחת ערב זוגית ב-130 ש"ח לאדם אבל עסקית הערב עולה 150 ש"ח לאדם (ולא כוללת יין אבל כן כוללת עוד קינוח ועוד מנות שאין בגרופון).
 
הארוחה התחילה טוב – סלסלת לחמניות חמודות מאוד לפתיחה עם מטבל איולי ומטבל פלפלים כתמתם שכזה (מתקתק, לא חריף).
 
למנה ראשונה אכלתי "פטה כבד עוף עטוף שוקולד לבן על ריבת פירות יער וטוסטונים". פטה כבד במקרם מוס עדין (אני אוהבת ) עטוף בשוקולד לבן (שילוב מצוין ) ומוצף בסירופ פירות יער (המרקם היה די נוזלי, לא ריבתי) שהוסיף מתיקות מוגזמת ומיותרת למנה שכבר מכילה שוקולד לבן (ובאופן שבו מוקם, כשלולית בתחתית הצלחת, גם בלתי מריח, אז לשם מה?). הייתי מעדיפה להסתדר בלעדיו. היו שני טוסטונים קטנטנים לקישוט (בערך בגודל של פרוסת בגט צרה קלויה) אבל לא היה בהם צורך כי אפשר היה לאכול את מוס הכבד כסוג של קינוח פתיחה בפני עצמו גם בלי למרוח אותו . חוץ מזה לא חסר לנו לחם, כאמור.
 
למנה עיקרית הזמנו שתי מנות "שלישיית בקר", רצועות בשר ברוטב שמנת עם חתיכות תפוחוני אדמה. הבשר היה יבש, קשה ומאכזב מאוד; הרוטב לא הצליח להחיות אותו. שנינו חשבנו שהיא בינונית מאוד ולא מתאימה למסעדה שמתיימרת למצב את עצמה ברמה כזאת (של מחירים ובכלל). לעומתנו היה מי שטעם ממנה חתיכה וטען שדווקא אחלה; אולי אם לוקחים רק חתיכה... או פשוט עניין של טעם. אולי גם מכיוון שהוא התלהב מהטעימה (עוד לפני שטעמתי בעצמי) ניסיתי עוד חתיכה ועוד חתיכה, אולי לתת לה עוד סיכוי (אמורים להיות בה נתחים שונים, לא שזה הורגש בים השמנת) ואז כבר אכלתי עד הסוף, אבל קשה לומר שנהניתי. מבחינתי היא הייתה על גבול ההחזרה (אני לא אוהבת להחזיר מנות אלא אם הן בלתי אכילות מבחינתי, אז העדפתי לא לומר כלום). 
 
לקינוח אכלנו "מרקיז" – פירמידת שוקולד מריר 70%, טחינה, קוקוס וקרם אנגלז. קינוח אישי שקטן מדי לזוג (חוסל במהירות שיא) ובעיניי גם יקר מאוד ביחס לגודלו (כ-40 ש"ח אם משלמים עליו בנפרד) אבל זה לא חדש בארצנו...
 
מנות אחרות שאכלו אחרים (לא טעמתי) היו בסה"כ לא רעות, אבל לא בהכרח עמדו בציפיות לפי הנקרא בתפריט (כך התרשמתי מדיווחי אחרים). למען האמת רצינו להזמין את הקרפצ'יו שייטל ואת נתח הקצבים אבל שניהם אזלו. ייתכן שאלה מנות מוצלחות יותר שהיו גורמות לנו לחשוב באופן חיובי יותר על הארוחה...  היא הייתה טעימה בסה"כ, אבל לא מדויקת, לא מיוחדת ובעיקר קשה לי יותר לפרגן שהמנה העיקרית הייתה כ"כ סתמית ומהסוג שאוכלים ב-70 ש"ח גג במסעדות בינוניות. 
 
הסיכום שלנו היה שזה מקום נחמד, אבל לא מצדיק את הנסיעה הארוכה אליו (וגם לא את המחירים הגבוהים של כל מנה בנפרד, אלא אם לוקחים עסקית כלשהי). היה שלו, היה יער, היה נחמד, לא היה שוס.