פורום ביקורת מסעדות
נושא: לונדון חלק ד' - הפרק לטיני-ספרדי  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 19/06/2017 | 21:19
2
248
קצת מקצב לטיני: מסעדה ספרדית. מסעדה פרואנית ולסיום גלידה (דווקא לא לטינית אבל מגניבה).
 
המסעדה הספרדית - Barrafina Adelaide Street:
טאפאס בר ספרדי עם 3 סניפים מאד נחשבים ומאד מצליחים בלונדון. הראשון שבהם (היום יושב ב-Dean Street) מחזיק גם בכוכב מישלן.
בסניף שאני הייתי בו יש רק 29 מקומות על הבר. אין הזמנה מראש. מגיעים ונרשמים, בתקווה שלא צריך להמתין יותר מדי. אני עברתי ב-2 הסניפים האחרים ולא היה בהם מקום לזבוב. בסניף ברחוב אדלייד היה למזלי מקום מיד. 
הסניף הזה כנראה פופולרי במיוחד בקרב אנשי אוכל: ברשימת 100 המסעדות הטובות בבריטניה של Estrella Damm National Restaurant Awards שמתפרסמת אחת לשנה (סקר שנערך בקרב שפים, מסעדנים, מבקרי מסעדות וכתבי אוכל) היא דורגה במקום הראשון בבריטניה (!) בשנת 2015, במקום השני ב-2016 ובמקום החמישי השנה (פאלומר של אסף גרניט מדורגת במקום ה-14 ברשימה האחרונה). 
אכלתי 3 מנות טאפאס (נדיבות למדי. זה בהחלט אחלה מקום לשיירינג):
קרפצ'יו שרימפס ודג בוניטו ; סלט שעועית לבנה, שומר וסלמון מעושן ; לשון עגל צרובה וקוביות תפוחי אדמה. כולן מנות די פשוטות, אבל עשויות מושלם ומחומרי גלם מעולים. יופי של מקום לארוחת נשנושים איכותית.
 
המסעדה הפרואנית: Lima Fitzrovia:
מסעדת כוכב אחד של שף פרואני בשם Virgilio Martínez Véliz שהוא גם השף והבעלים של מסעדת Central Restaurante בלימה, מסעדה שמדורגת השנה במקום החמישי ברשימת 50 המסעדות הטובות בעולם של סן פלגרינו. למסעדה יש סניף נוסף בלונדון (Lima Floral). 
הגעתי לארוחת ערב שהוזמנה מראש (בערב האחרון של הטיול). אכלתי ארוחת 3 מנות (פתיח, ראשונה ועיקרית) שעלתה 42£. (לא כולל אלכוהול). 
(Potato Nigiri עם סקאלופס נאים, סביצ'ה של דג Black Bream, דג האליבוט וקקטוס). 2 המנות הראושנות היו מושלמות אבל העיקרית הייתה רק טובה למדי. 
בדיעבד הייתי מזמין כאן ארוחת מנות ראשונות בלבד. 
 
וגלידה לסיום: גלידה שנרקחת בעזרת חנקן נוזלי בגלידרייה בשם Chin Chin Labs, בשוק קמדן. מקום מגניב שנראה כמו 1/2 מטבח ו-1/2 מעבדה. גלידה טובה מאד (מרקם פנטסטי) עם טעמים מעניינים. עסק די יקר, אבל מי שבאזור ואוהב גלידות שינסה אותם. 
 
בסה"כ לונדון היא אחלה, גם בימים לא פשוטים אלה. מבחינה קולינרית באמת שאין טענות. יש בה אינסוף אפשרויות עם מגוון יוצא דופן של מסעדות וסגנונות. ועכשיו כשהפאונד בשפל, זה אפילו affordable יותר מתמיד. 
ואף מילה על פיש אנד צ'יפס. 
 
הדיווח המלא:
http://processing-food.blogspot.co.il/2017/06/blog...