פורום ביקורת מסעדות
נושא: פרימיטיבו- בר יין חדש בירושלים, שעוד צריך התפקסות  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 21/07/2017 | 13:24
2
247
פרימיטיבו הוא בר יין חדש מבית היוצר של מנזה. היינו 4 שדעותיהם על מסעדת האם חלוקות. ה"בררן" חושב שהיא מצוינת, ה"מבין" חושב שהאוכל שם לא טוב. אני והנוספת חושבות שזה מקום חביב, עם אוכל שנע בין נחמד לטוב מאד ושירות שהוא לרוב מצוין. החלטנו לתת צ'אנס למקום החדש והזמנו מקום. 
כשהגענו מתברר שההזמנה שלנו לא נרשמה. לא ברור למה. מזל שהמסעדה לא הייתה מלאה אז לא הייתה בעיה להושיב אותנו. 
 
התפריט מחולק ל3 חלקים: מנות small, medium, large. הזמנו לחם הבית,  ו-4 מנות ראשונות מתוך רשימת הmedium, וגם קוקטייל אחד.
ואז חיכינו, וחיכינו ואחרי די הרבה זמן הגיע הקוקטייל. שאלו אם נרצה עוד משהו לשתות, ביקשנו מים. הם הגיעו חמים, הביאו לנו קרח. 
ה"מבין" ביקש לטעום יין, לאחר שטעם החליט שהוא מעדיף דווקא קוקטייל והזמין. כעבור דקות ארוכות הביאו לו כוס יין. מזל שהנוספת בדיוק התכוונה להזמין כוס מהיין הנ"ל. העברנו את הכוס אליה והזכרנו למלצר שה"מבין" ביקש קוקטייל. 
אחרי די הרבה זמן הגיעה ראשונה אחת (לפני הלחם). הראשונה- בוראטה עם סלק. מנה מצוינת (54 ש"ח) 
אחרי עוד כמה דקות הגיעו עוד שתי ראשונות (עדיין בלי הלחם): קלמרי צרוב ממולא בלאבנה על סלט טאבולה. גם מנה מצוינת (68 ש"ח). מנה נוספת הייתה תמנון על הפלאנצ'ה- תמנון צרוב על מצע של רוקט, תפו"א ועגבניות שרי. עוד מנה מצוינת (78 ש"ח). 
הזכרנו שוב על הלחם וגם על הדג שלא הגיע. המלצר אמר שיבדוק ואחרי רגע חזר עם שתיהן. מעניין אם במקרה יצאו באותו רגע או שפשוט נשכחו. הלחם (24 ש"ח) היה פוקאצ'ה לא מהז'אנר הכי מוצלח, עם איולי מצוין. על הדג לא שאלתי. 
שורה תחתונה: מנות הmedium מצוינות, גודל מכובד כראשונות, אבל גם מעט יקרות ביחס לראשונות. 
 
הזמנו עוד 3 עיקריות: 2 קערות מולים ברוטב יין לבן. מוגש עם פרוסות לחם לטבילה. מנה מכובדת וטעימה. ה"מבין" טען שלדעתו המולים קצת גומי, אני לא הסכמתי. (86 ש"ח למנה) 
פיקניה עם ירקות קונפי וכרובית. הבשר היה תפל וגם לא הכי מוצלח. הירקות היו שמנוניים והכרובית לא מוצלחת. על הבשר (שהגיע במידת עשייה טובה) היה צ'ימיצ'ורי טוב, אבל פשוט חסר מלח. גם לא קיבלתי סכין מתאימה לבשר. 
פה גם התחילה סאגה סביב נושא הבשר. בעת ההזמנה שאלנו את המלצר על המנה והוא אמר שמדובר בנתח במשקל 100-130 גרם (מנה מסקטור הlarge). היינו די מופתעים. נשמע לנו כמו נתח מאד קטן עבור מחירו (109 ש"ח). כשהגיעה המנה הגיע נתח שהערכנו אותו ככמעט כפול ממה שאמר המלצר. כשקראנו לו שוב ושאלנו הוא אמר "אתם צודקים, זה נתח של 220". אוקי, יותר הגיוני.
 
סיימנו והוצעו לנו אחרונות. יש 3 אחרונות ולקחנו אחת מכל סוג: 
עוגת גבינה עם דובדבנים- לא נרשמה התלהבות.
טוויל שקדים עם קרם פטיסייר- מתיקות מעודנת וקראנצ'יות. יופי של מנה אחרונה. 
צלחת של טראפלס ומקרונים- כ5 מקרונים ו5 טראפלס. הטראפלס היו טעימים מאד, המקרונים נחמדים.
הנוספת והמבין רצו גראפה, שאלו איזה יש. המלצר לא ממש ידע להגיד. המבין הלך איתו לבר ובחר. הוזמנו גם 2 אספרסו.
 
שורה תחתונה:
נאבדה לי הקבלה, אבל מחישוב שערכתי הארוחה עלתה סביב 900-1100 ש"ח לפני שירות. אוכל שנע בין נחמד למצוין ושירות לא הכי מקצועי ובעיקר טיימינג בעייתי של המטבח והבר: לקח המון זמן עד שקיבלנו את האלכוהול ואת הראשונות, הייתה גם טעות באחת מהזמנות האלכוהול, הראשונות לא הגיעו יחד (ובמרחק דקות ארוכות זו מזו) והלחם הגיע אחרון, ובגדול נראה שהמלצר לא יודע עד הסוף להסביר מה קורה בתפריט.
מכיוון שהמקום חדש, הצפנו בפניהם את רוב הבעיות, בעיקר אלו הקשורות לשירות ולטיימינג. החלטנו שניתן להם איזה חודש התפקסות ואז נחזור בתקווה לגלות שהתפריט נשאר מעניין ומקורי, שהאוכל נשאר טוב (ואולי ישתפר?) ובתקווה גדולה שבינתיים הטיימינג והשירות יהפכו לפחות מבולבלים.