פורום ביקורת מסעדות
נושא: יום כייף בת"א, או "ככה חוגגים יום הולדת!"   לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 06/08/2017 | 08:28
4
587
 
לרגל יום ההולדת שלי ושל הבחור (הפרש של 10 ימים,  חוגגים יחד),  לקחנו יום חופש.  התיכנון המקורי היה סיור קולינרי בירושלים ועוד שלל תוכניות,  אבל המצב הבטחוני  המעורער בשבועיים האחרונים  גרמו לנו להסס ולהחליט לשנות כיוון,  די ברגע האחרון,  לכיוון תל אביב הלחה והלוהטת.
אחרי פיזור הילדים בבוקר,  עצרנו ב"קפה ציונה"  האהוב עלינו  לארוחת בוקר זריזה של קפה  וכריך.  חלקנו 2 כריכים -  קרואסון עם גבינת עיזים (מעולה!) ובייגל חיטה מלאה סביח סטייל שהיה טעים מאוד אבל טיפה מלוח מידי.  
המשכנו לנמל ת"א,  שם נהננו  מאוד ממסאג' בבית דרך חיים (125 ש"ח  לעיסוי של 50 דקות,  לבעלי כללית מושלם). אח"כ שוטטנו קצת בנמל וחלקנו שייק של תותים ופירות יער  בקופי סטיישן,  תוך  רגיעה  מול הים-  תענוג !
 
לארוחת הצהריים נבחרה מסעדת פאסטל.  מצאנו חניה בקלות  בחניון גולדה הסמוך.  המסעדה - קרירה,  בהירה ומוארת,  מעוצבת נעים מאוד.  השירות היה ללא רבב- ענייני,  ידעני וידידותי אך לא מתנחמד או מעושה.
לקחנו 2 מנות ראשונות מהתפריט העיסקי ומנה ראשונה מהתפריט הרגיל.
*  בוראטה מחוות "בופאלו", ויניגרט עגבניות,תרד חם בחמאה, שום וקראמבל אדמה בוערת - מנה גאונית ונהדרת!  הבוראטה היתה עם תוך  שמנתי  ועשיר,  והקראמבל המעושן החמיא לה מאוד והיה נפלא בזכות עצמו.  
* עגבניה צלויה, מוצרלה בופאלו, שמנת מוקצפת, קרם שרי וזרעי בזיליקום וגרמולטה-  הוגשה עם מקל גריסיני שהיה מיותר לטעמי,  ובכל זאת המנה היתה נהדרת!  הרטבים השתלבו  נהדר עם קרעי המוצרלה,  הרגשנו שאין ברירה אלא להזמין את סלסילת לחם הבית  ולנגב את הרטבים המופלאים האלה עד תומם,  בידיעה שנשלם על זה בחוסר מקום בבטן.  מנה קלילה ומצויינת!
*מרק יוגורט צונן, טרטר דג, פריקי, שעועית ירוקה, לימון כבוש,מלפפון קריספי-  זו היתה המנה שלו,  לא טעמתי אבל הוא חיסל אותה עד תומה.  המנה הגיעה עם קרקר גדול דקיק ופריך,  ודי טעים.
 
לעיקריות-
* ניוקי תפו"א, קרם "תירס גילי", חמאה חומה, תרד, פלפל טינקרבל מתוק וגבינת “קדוש” מלוחה-  מנה מדהימה! הניוקי קלילים ומאוד אווריריים,  קרם התירס היה דליל ממה שציפיתי  אבל היה טעים מאוד. הביקורת היחידה על המנה היא הגבינה המלוחה שהיה עדיף לדעתי לגרר על המנה ולא להגיש בפרוסות שיצרו איים של מליחות.
*  פפרדלה ראגו, אונטריב, ירקות שורש, "פסאטה"עגבניות, פטרוזיליה ופרמז'ן רג’יאנו-  מנה מצוינת לדברי הבחור,  אמר שמורגש הבישול הארוך כי הבשר מתפורר ונימוח והוא נהנה מכל ביס.
 
התלבטנו לגבי קינוח,  ובסוף בחרנו במשהו קליל - עוגת גבינה (פרוסה ממש קטנטנה,  במחיר הזה לטעמי יכלו לתת משהו קצת יותר גדול ומפנק),  עם סורבה תות ופאטיסייר פיסטוק ומעט קראמבל.  קינוח טעים ומרענן,  שלא הכביד.  הצילום קטוע כי בדיוק נגמרה לי הסוללה בנייד
 
כשסיימנו את הארוחה צעדנו כמה דקות לחדר בריחה בשם "הבונקר"  שנמצא ממש קרוב,  והוא מומלץ  לחובבי הז'אנר
כדי לסיים את היום  בנחת עצרנו בדרך הביתה בחוף הים של ראשון,  ישבנו בחוף  עם ברד פסיפלורה וברד לימונענע ובהינו מעט בים.....
כשהגענו הביתה גילינו שהצאצאים המתוקים הכינו לי מסיבת הפתעה יחד עם הבייביסיטר,  היה מוי כייף!