פורום ביקורת מסעדות
נושא: סנט פטרבורג ארמונות וגם גשרים...  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 13/08/2017 | 18:18
7
264
https://www.youtube.com/watch?v=PvO154uSexc
היה נחמד, היה מהנה, אחלה עיר.  ולפני האוכל אולי קצת מידע שיעזור לאחרים בעתיד :
 
מלון :
היינו ב Station Hotel A1 שנמצא במרכז העניינים התיירותי.  למעשה, פרט לנסיעות מחוץ לעיר לא התשמשנו בתחבורה ציבורית אלא רק ברגליים.  מלון קטן בבית ישן.  המלון עצמו חדש לגמרי, מצוחצח, חדרים מעט קטנים (ופתרונות האחסון היישר מאיקאה), צוות ידידותי ויש סלטי ירקות לארוחת בוקר !.  בהחלט מומלץ.
 
תחבורה בעיר :
המטרו באמת זול, מהיר, בתדירות גבוהה ומספר מכובד של קווים.  כאמור – לא בהכרח תזדקקו לו.  המטרו הוא הדבר היחידי בעיר שהוא דו לשוני (רוסי/אנגלי) באופן מלא כך שאין כל בעייה להתסדר בו.
 
מה לראות :
כל אחד וטעמיו, אבל לטעמנו …
 
Hermitage – לא לוותר כמובן.  היינו יום אחד מלא + תוספת של כמה שעות ביום השני.  להתכונן להדרס על ידי מסות של תיירים.
General Staff building – הבניין הענק ממול להרמיטג'.  חציו הולך והופך הרחבה להרמיטג'.  לא מצוין בשום מקום (אפילו לא במפה שההרמיטג' מחלק או באפליקציה של ההרמיטג') אבל האוסף האימפרסיוניסטי/פוסט עבר למבנה זה!. הכניסה אליו אינה כלולה בכרטיס של ההרמיטג'.  תיירים עוד לא גילו אותו... יתרון גדול !
כרטיסים : לקנות באינטרנט כרטיס של יומיים.  הכרטיס תקף להרמיטג' עצמו, ולעוד 3 מוזיאונים/מבנים קשורים כשהחשוב ביותר הוא  זה של ה General Staff. כל התוספת היא כ 6 דולר לכרטיס והיא מאפשרת יותר מכניסה אחת להרמיטג' (כך נכנסו פעמיים).  הדרישה היחידה – ששני הימים רציפים.
תורים : התור לבודדים ארוך כבר כשעה לפני פתיחת הקופות.  לקונים כרטיס באינטרנט יש כניסה מיוחדת.  בעת הפתיחה גם בה יש תור אך אח'כ היא מאפשרת כניסה ללא עיכוב.  יתרון נוסף בקנייה באינטרנט זו החוויה.  הדרך הרוסית המיוחדת למכירה באינטרנט...
 
State Russian Museum – אוסף מדהים של אמנים רוסיים מתחיל באיקונות ונגמר בימינו ובדרך גם עבודות פורצלן של ביה'ח הקיסרי.  לא לוותר.  לפחות 3 שעות.
 
Peterhof – לא להפסיד.  לבנות על יום שלם מתוך הבנה שגם ככה כנראה לא תראו הכל.  הדרך הנוחה להגיע היא ע'י שיט בהידרופויל.  לא חובה כרטיס מראש ממה שראינו, אבל לא מזיק (הכניסה מההידרופויל היא לגן התחתון כך שלפחות חייבים כרטיס אליו.  אח'כ אפשר פשוט לטייל בו שעות ולקנות כרטיסים כל פעם שרוצים להיכנס למשהו).  כאמור, חווית קניית הכרטיס ….
 
Tsarskoye Selo - לוותר.  למה ?
- הייתם כבר בפטרהוף.
- עוד לא הייתם בפטרהוף אבל תהייו.
- לא מתכננים להיות בפטרהוף ?  אז למה להיות בטסרסקוי סלו ?
אם כבר אתם מתעלמים מההמלצה – בקרו בגן וותרו על הארמון.
אם אתם גם מתעלמים מההמלצה הזו, שימו לב שנכון שהארמון ענק, אבל מבקרים רק בחלקיק ממנו.  עומדים בתור לפחות שעה.  הכניסה לבודדים רק משעה 12 בקבוצות של 110 איש כל רבע שעה (יש מספר כניסות כשכל אחת מכניסה כנראה את המספר הזה).  הלחץ בפנים עצום וחייבים להתקדם – לא ניתן לעצור.  וחדר הענבר המפורסם …. לא משהו.  בעדינות.
 
Peter and Paul fortress – האי הקטן הזה שווה ביקור.  כרטיסי לכל האטרקציות בכניסה (שלא תוכל להחליט לכל אחת בנפרד ?).  אנחנו וותרנו ולקחנו רק כרטיסים למנהרה הסודית שמאפשרת בהמשך ג ביקור בשביל שעל גג המבצר לתצפית נהדרת על הנהר.  את הכרטיס הזה (שיהיה מעניין) קונים בכניסה למנהרה ולא עם כל היתר …
ממול לאי יש את מוזיאות הארטילריה/חיל הקשר/חיל ההנדסה.  שווה ביקור.
 
Central Naval Museum – שורשיו נטועים ב 1709. אחד המוזיאונים הראשונים ברוסיה, ואחד המוזיאונים הימיים הגדולים בעולם.  ענק !.  חסרון אחד קטן - אין שם מילה באנגלית ולכן יצאנו יחסית מהר (שעתיים בלבד בלי שכמעט ראינו ממנו משהו).
 
אמצעי תשלום -
כרטיסי אשראי (ויזה, מאסטרכארד) מתקבלים בשמחה בכל חור.  פרט כמובן למקומות שלא מתקבלים או התקלקל המכשיר – אז קחו גם מזומן.  לנו הספיקו 6,000 רובל במזומן (100 דולר).
 
מחירי כניסה – 300 – 800 רובל לאדם.  כאשר (פרט למוזיאונים שלמים) כל בניין באתר דורש כרטיס לחוד (לעתים ניתן לרכוש כרטיס לכמה כניסות בהנחה קטנה).
 
שפה -
שפצו את הרוסית שלכם!.  אנגלית היא לא ממש שפה מובנת שם.
כייסים - לא חסר.  הצלחנו לחסל מבעוד מועד שני נסיונות כיוס.
 
הגשרים המתרוממים - בררו מה הגשר הקרוב אליכם (יש אפליקציה …) לכו לשם שעה לפני לתפוס מקום ותהנו.
 
ולגבי האוכל -