פורום ביקורת מסעדות
נושא: עסקית צהריים במל ומישל  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 22/08/2017 | 21:39
620
מל ומישל (Mel & Michelle) 
המסעדה האיטלקית הוותיקה ברחוב בן יהודה בתל אביב, בהנהגתו של השף ניר ויימן, נפתחה באפריל האחרון גם לעסקיות צהריים לראשונה אחרי 10 שנים. הייתי שם לקראת סוף יולי והיה ריק לגמרי (למעט שולחן יחיד של 4 מבוגרים). המסעדה, שנחשבת לרומנטית במיוחד, נראתה לי בצהריים קצת מיושנת ולא עדכנית, מבוגרת יותר משנותיה.
 
תפריט העסקיות מתחיל ב-88 ש"ח. מקבלים מנה ראשונה ועיקרית. יש מספר מנות בתוספת עלות, גם בין הראשונות וגם בין העיקריות. בנוסף הייתה אופציה ליין צהריים (צ'ילאני) אדום או לבן ולאפרול שפריץ בעלות מתונה למדי של 20 ש"ח. אני הזמנתי אפרול שפריץ קר, מרענן וטוב, שבא לי מצוין, אחרי הליכה קצרה באוויר הצהריים המהביל של תל אביב ביולי.
 
בתפריט רשום שמנת לחם עולה 16 ש"ח. אני קיבלתי מנת לחם ללא חיוב, לצד שמן זית ובלסמי. פשוט וטעים. (לחם לבן שעבר מריחה בשמן זית וצריבה קלה בברנר).
 
למנה ראשונה הזמנתי ארטישוקים צרובים על פולנטה רכה, פרמז'ן ופירורי לחם מתובלים. מנה בתוספת 10 ש"ח. מנה לא גדולה, אבל מספיקה כמנה ראשונה. הפולנטה הייתה מקמח פולנטה ולא מתירס טרי (שעדיף בעיניי תמיד), אבל הייתה חמאתית וטעימה. הארטישוקים היו טובים, אבל כמותם לא הייתה מספקת. אפשר להיות קצת יותר נדיבים בגזרת הארטישוקים. פירורי הלחם המתובלים (קראנצ'יים וטעימים) נתנו טוויסט חביב. סה"כ מנה טובה, אבל אני לא חושב שהיא מצריכה תוספת של 10 ש"ח. 
 
למנה עיקרית הזמנתי טורטליני במילוי אנטריקוט וכבדי עוף בציר עגל ולימון. מנה עשירה וכבדה למדי שכללה 8 טורטלינים. המנה בכללותה הייתה טובה וטעימה, אבל לא מדויקת לחלוטין. הטורטליני בהחלט היו יכולים להיות דקים יותר. המילוי, הטעים לכשעצמו, היה מחיתי. אני מעדיף מילוי בשר במרקם גס מעט יותר. שירגישו בביס שיש כאן כבד ואנטריקוט. הציר היה טעים, אבל הייתי רוצה אותו מעט יותר לימוני. סה"כ טוב אבל לא מצוין.
 
קינוח: התלבטתי בין הטירמיסו הקלאסי לבין טארט הלימון: טורטה אל לימונה - טארט לימון עם בצק גרנולה פריך. הזמנתי את הטארט. כצ'ופר נחמד קיבלתי מהמלצרית החביבה והטובה מאד (היא שירתה אמנם 2 שולחנות בלבד, אבל גם את זה צריך לדעת לעשות במקצועיות ובחן) טעימה גם מהטירמיסו.

טארט הלימון היה יפה למראה וסיפק את הסחורה גם באיכות. לימוני כהלכה. בצק מצוין. במתיקות מאוזנת. המריחה הירוקה מורכבת מקרם בזיליקום עדין. טאץ' נחמד. בסה"כ קינוח מצוין. גם הטירמיסו היה מוצלח וטעים, במתיקות מאוזנת היטב. 
 
בשורה התחתונה, העסקית במל ומישל נתנה תמורה לא רעה לאגרה. היא לא הייתה זולה, אבל היא כללה אופציות טובות למנות איטלקיות שלפחות חלקן לא שחוקות ובנאליות כמו רוב המסעדות האיטלקיות בעיר. עם כמה כוונונים ויותר דיוקים בביצוע ואולי מעט יותר נדיבות בחלק מהמנות, הייתי יכול להכתיר את העסקית כאן כאחת הראויות בעיר. עם זאת, אני לא בטוח שעסקיות אמצע השבוע כאן תחזקנה מעמד, אם הארוחה הדי ריקה מאדם שאני נכחתי בה היא דוגמה מייצגת. ימים יגידו.
 
דיווח מלא כאן: 
http://processing-food.blogspot.co.il/2017/07/blog...