פורום ביקורת מסעדות
נושא: איטליאנו דה לה קוסטה. נ-פ-ל-א-ה!  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 07/10/2017 | 10:20
5
469

בראש השנה העברתי לילה אחד בחיפה. בערב החג השני הזמנתי מקום באיטליאנו דה לה קוסטה. לצערי שכחתי לבקש שולחן ליד הים וכך מצאתי את עצמי בשולחן במרכז המסעדה.
המסעדה היתה מפוצצת, היה רועש, אבל להבדיל מרונימוטי, השולחנות כאן מרווחים כך שלא מרגישים צפיפות חריגה ואף אחד לא צריך לשמוע מה מדברים בשולחן ליד.
השירות היה טוב, אבל הוא לקה בדברים הקטנים כמו פינוי הצלחות בזמן וכו'. אבל הדבר העיקרי מבחינתי בשירות הוא שהמלצרים יהיו זמינים והם אכן היו זמינים למשך כל הארוחה.
 
למנות ראשונות חלקנו פיצה סנייה טלה (69 שקל) וארנצ'יני 4 יחידות (52 שקל)
הפיצה, למעשה מדובר ביותר לחמעג'ון, כללה הרבה מאוד מרכיבים- בשר טלה, סומק, בצל, טחינה גולמית, צנוברים, כל מיני עלים,  והיא היתה מ-ד-ה-י-מ-ה. בכל ביס הרגשתי פיצוץ של טעמים בפה, גם מבחינת הבצק הנפלא וגם בטופינג הנהדר. הבעיה היחידה היתה שחלק מהבצק קרס תחת העומס, אבל היה גם כיף לאכול במזלג את הטופינג. לא נעים אולי להגיד אבל כל חתיכה הכי קטנה מהטופינג שנפלה על המגש לקחתי ואכלתי.
אה ולא הזכרתי את הגודל שלה. גדולה. גדולה מאוד. איפה זה ואיפה פיצות בתל אביב.

הארנצ'יני כלל 4 כדורים ענקיים. אני לא הכי מתלהב מארנצ'יני, זה טעים בביס הראשון והשני אבל אחר כך לעתים נוטה לשעמם. כאן הוא היה טעים מאוד, בזכות תיבול טוב ורוטב עגבניות עשיר ועמוק שהגיע יחד איתם.
 
פרק העיקריות בתפריט כולל הרבה מאוד מנות מענינות, אחרי התלבטות ארוכה הזמנו פפרדלה שוק טלה (77 שקל) , פרגית עם טורטליני תפו"א ופסטה קרבונרה.
הפרגית היתה טובה (אבל עדיין פרגית כן?) והטורטליני 4 או 5 במספר היו מצוינים גם כן- בצק דק ומושלם ומלית נוכחת וטובה.

אני לקחתי את הפפרדלה שוק טלה. נתחיל עם הפסטה. מעולה. במרקם מושלם ועם הרבה טעם. הייתי יכול לאכול אותה גם לבד איך שהיא.
בשר שוק טלה הגיע בכמויות מסיביות, היה שם להערכתי 150-200 גרם לפחות. אכלתי בכמה מקומות פסטה עם טלה, מעולם לא זכור לי שהגיעה כמות כזו של בשר. מבחינת הטעם הוא היה נהדר. על פי התפריט הוא בושל בציר טלה, ואכן הטעם שלו היה עשיר ועמוק. אני די הרבה פעמים מתאכזב עם שוק טלה, זה יוצא אנמי לא אחת ומזכיר סתם עוף. באיטליאנו אהבתי מאוד את הבשר.

הקרבונרה היתה טובה גם כן, מנה קלאסית (אבל עם טלה לא בייקון) וטעימה.
 
לקינוח לקחנו זפולה. סופגניות ריקוטה וקרם תפוז הגיעו 3 צ'ורוס (רשום בתפריט סופגניות ריקוטה. זה לא) ובצד קרם לימון (רשום בתפריט קרם תפוז. זה היה לימון), גלידת שוקולד לבן, פירורי קרמבל  ואולי עוד משהו שאני לא זוכר. נתחיל עם הצ'ורוס. הם היו אנמיים ולא מספיק מתוקים, ואני לא אוהב מתוק מדי בקינוח אבל טיפה מתיקות חייבת להיות. מנגד, הקרם והגלידה היו טעימים. לא משהו מיוחד אבל טעים.
 
שורה תחתונה: הרבה זמן לא נהניתי כל כך במסעדה. אם ברונימוטי הסיכום הכללי מבחינת האוכל היה טעים מאוד, כאן זה היה אפילו מעבר לזה. הכל היה טעים מאוד ואפילו בפיצה הסנייה טלה, היה את הוואו הנדיר שאני כל כך מייחל לו כשאני הולך למסעדה. חמודי עושה כאן נפלאות בשילוב בין המטבח האיטלקי לערבי. מעטות המסעדות ששוות נסיעה מיוחדת מרחוק, אבל אין לי ספק שאיטליאנו היא מהבודדות שכן. בראבו!
 
גם פה לא הצלחתי להעלות תמונות..