פורום ביקורת מסעדות
נושא: Koya Bar  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 19/10/2017 | 17:42
259
בטיול הקודם בלונדון הגעתי למסעדה קויה ואכלתי שם את אחד המרקים הכי טעימים שאכלתי בחיים. קויה עצמה נסגרה, אבל קויה בר היא אחותה הקטנה והאמת שאם לא היו אומרים לי לא הייתי שם לב שמדובר במסעדה אחרת.
שוב הגעתי לבד ועמדתי בתור קצת. התפריט מחולק לסקשן של small plates וסקשן של אטריות אודון. אפשר לבחור אטריות קרות במרק חם, אטריות חמות במרק חם ואטריות קרות במרק קר (נשמע קשוח).

מתפריט הראשונות הזמנתי, כרגיל, בטן חזיר בסיידר (7 פאוונד). הגיעה מנה ענקית יחסית ל' של חזיר שמנמן במיוחד ושתי צלעות קטנות עם קצת בשר עליהם. רוטב על בסיס תפוחים ומין שליכטה של חרדל חריף. יכולתי לשבת רק על הקערה הזו בכיף כל צהריים (קרדיולוג וזה כמובן, אבל מי סופר).
 
היו המון אופציות לסוג המרק, כולל ספיישל שנשמע מאוד מעניין של קאטלפיש (קלאמרי?) ואומבושי (שזיף מוחמץ). לא הסתכנתי ולקחתי חזיר במיסו, אותה מנה, בערך, שלקחתי לפני חמש שנים.
 
שכחתי להזמין את הביצה העלומה בצד. כשהגיע המרק נזכרתי, אבל לקחתי 'שלוק' אחד והיה לי כל כך טעים, שויתרתי על להוסיף משהו. האטריות קשיחות ובשר החזיר מתקתק ומלא באוממי
אני באמת לא מבין באוכל יפני. למעשה, כל הזמן הזה חשבתי שמדובר בראמן (על כך בהמשך) ורק עכשיו הבנתי שמרק עם אודון זה בכלל הגדרה אחרת. הדבר היחיד שאני יודע, זה שעברו 5 שנים, המקום השתנה, אבל זה עדיין ממש ממש ממש טעים.
 
ממליץ בחום.
 
סוג של נ.ב.
 
הסתכלתי בביקורת שכתבתי אז. מרק, מנה ראשונה (סלט עגבניות יפני), תוספת ביצה ושתיה קלה עלו לי 20 פאוונד. השבוע מרק ומנה ראשונה עלו לי 17 פאוונד.
באובן קובן, לשם השוואה, עלה המרק שלהם מ-42 שקלים בפתיחה (לפני 3 שנים) ל-66 שקלים נכון לאתמול.