פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביקור ראשון בסוהו (ראשל"צ) – בינוניות שלא מצדיקה את המחיר  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 18/03/2018 | 14:11
10
276
רוב המנות ( לפחות העיקריות) אכן מכובדות בגודלן אבל גם יקרות למדי; היה עדיף שיקטינו את המנות ואת המחירים...
 
במקרה שלי הזמנתי מרק מיסו שעלה 33 ש"ח, לא זול למרק כ"כ פשוט, וגם המנה הוגשה בקערה קטנה, כך שממש לא הייתה הצדקה למחיר כזה (כפול ממה שמקובל לגבות בסושיות על כמות דומה). אומנם המרק הופיע בראשונות, אבל זה לא מחיר של מנה ראשונה, ומכיוון שקראתי על גודל המנות המקובל בסוהו ציפיתי ליותר, מודה.
 
הזמנתי מנה נוספת (ראשונה עקרונית, אבל מבחינת מחיר וגודל היא בינונית) שנקראת Poke וזה סגנון שאני אוהבת ואכלתי בעבר (בעיקר בחו"ל), רק שכרגיל בישראל הטונה האדומה לא מספיק טרייה ומתחת שמו אורז של סושי שהגיע כגוש אחד דביק אך יבשושי, לא מתחבר עם מה שמעליו, לא טעים ובעיניי לא ממש אכיל. נזכרתי בגעגועים ברשת Poki Time בסן פרנסיסקו, שבה מגישים דגים נאים על מצע (בעיקר אורז) ושם זה לא אורז דלוח של סושי אלא אורז טעים ואכיל, יש אפשרות לאורז מלא, יש מבחר דגים, אפשר לבחור את המשרה, להוסיף ירקות... ממש נחמד ולא יקר.
 
לקינוח רציתי עוגת גבינה לא אפויה, אבל מתברר שהיא ירדה מהתפריט (עדיין מופיעה באתר... חבל שאינו מעודכן ). הזמנו מנה שנקראת "תותים (בעונה) / פירות יער בשמנת" אבל למעשה אין בה שמנת אלא גבינת מסקרפונה ממותקת (מאוד). היא מוגדרת כ"אטריות קדאיף, קרם מסקרפונה, רוטב פירות יער ותותים בתוספת פירות טריים (בהתאם לעונה)." מהתיאור נשמע שיש עוד פירות (מתחלפים) מלבד תותים, אבל לא; רק תותים (טריים) + סירופ/קונפיטורת פירות יער (עם פירות יער לא טריים) שביקשנו מראש בצד וטוב שכך, כי אף אחד לא הצליח לאכול ממנו (גם לא חובב מושבע של פירות יער) בשל מתיקותו המטורפת. לשפוך את זה על המנה לא היה עוזר – גם הגבינה הייתה מתוקה, כאמור, וגם התותים, מן הסתם, ואם לא די בכך, על זה עוד פיזרו אבקת סוכר... רק שערות הקדאיף לא היו מתוקות אלא יבשות ולא התחברו בכלל עם שאר המנה (היו תקועות בין הררי הגבינה). ספק רק אם שפיכה של הרוטב מעל הייתה מועילה. כל זה יוצר מנה לא קטנה (ששניים וחצי אנשים לא הצליחו לגמור כי היא כבדה ומתוקה להחריד, כאמור) אבל ₪51? למנה כ"כ פשוטה? אין בה באמת משהו שמצדיק מחיר כזה. כל הקינוחים שם סביב החמישים, ולא מצאתי לכך שום סיבה הגיונית מלבד בחירה תמחורית.
 
נקודות הזכות הן התפריטים הנוחים (עם תמונות) והשירות המהיר. חבל שהתפריטים באתר פחות מעודכנים. עוד חבל שעיריית ראשל"צ גונבת כסף מהחונים ע"י מדחנים מפגרים ומחירונים לא עדכניים (בד"כ אנחנו משלמים בפנגו, הפעם לא היינו עם הרכב הקבוע שלנו ולא רצינו להתעסק).
 
לסיכום: לא ציפית לאיזושהי הברקה, אבל כן קראתי בביקורות שזו מסעדה מצליחה עם מחירים לא מהזולים אבל תמורה טובה למחיר. בעיניי לא הייתה כזאת. אני מניחה שתלוי מאוד במנה שמזמינים, כנראה יש מנות משתלמות יותר; אבל באופן כללי הכמות לא מחפה על הבינוניות (ולפעמים גם הכמות לא מרשימה, כאמור). ברמת ביצוע כזאת כבר עדיף לדעתי לשבת ב"טמפופו" בטיילת בת ים. גם שם זו לא מסעדת עילית, אבל נהניתי יותר ושילמתי פחות.