פורום ביקורת מסעדות
נושא: מנזה בירושלים  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 03/02/2019 | 17:59
3
200
בשישי אחה"צ עלינו לירושלים לפגוש את הבת הבכורה שהיא סטודנטית וגרה במרכז העיר, וכמקובל יצאנו לאכול במסעדה עפ"י המלצתה. כיוון שאין הרבה אפשרויות בשעות כניסת השבת, נבחרה "מנזה" שבמדרחוב בצלאל. אכלנו שם בעבר ארוחת בוקר חביבה שעשתה חשק לדגום את התפריט הראשי.
היינו שלשה ובחרנו  3 מנות. אני הזמנתי "מילנזה" - סוג של שניצל בקר על בסיס שייטל. מנה ענקית, אני רגיל שבשניצל עגל הבשר דקיק וכאן להפתעתי נתח הבשר היה עבה, יותר סטייק במעטפת שניצל. אני לא יכול לומר שהבשר היה איכותי מאוד (דרש לעיסה ניכרת) אבל יחד עם המעטפת והתיבול זה עבר בסדר. עם השניצל הגיעה דוגמית של פירה קרמי שהיה ממש מעולה וחבל שלא היה יותר (למרות שבפירוש לא יצאתי רעב).
זוגתי בחרה מנה של תבשיל לחי ברוטב יין ופטריות פורטובלו עם תבשיל חיטה וירקות, ויצאה גם היא מסופקת. הבשר היה נימוח ועז טעם והרוטב עשיר. החיטה נראתה קצת כמו משהו שמכינים בבית ולא הרשימה במיוחד אבל בסך הכל אין טענות.
הבת הצמחונית הזמינה מנת פסטה עם ארטישוק, פרמזן ועוד דברים, ברוטב שמנת טעים אבל קליל, מנה מוצלחת ביותר, לדעתי הטובה בארוחה. שיחוק.
לקינוח חלקנו "עוגת גבינה לא אפויה" שדמתה יותר לקציפת גבינה קלילה עם פירות יער, לא מקורי במיוחד אבל טעים.
כל הנ"ל וגם שלש כוסות פאולנר, אספרסו כפול ותה עם נענע, כ 400 ש"ח כולל שרות.
השרות ידידותי וחביב, והאווירה נעימה ומזמינה. בשולחנות שמסביב ראינו עוד מנות שנראו מבטיחות ביותר לפעם הבאה. יצויין שהמסעדה היתה מלאה למרות השעה הלא סטנדרטית. יש כנראה גם יתרונות בלהיות אחת מקומץ מסעדות חילוניות בעיר הקודש.
הסיכום הכללי חיובי פלוס, אולי לא פסגה קולינרית אבל אופציה מוצלחת ל Casual Dining בסופ"ש.